شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
طرح پارکبان در اهواز هنوز از سوی شورای ترافیک تصویب نشده و آغاز به کار نکرده است.
مدیر عامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز با بیان اینکه طرح 'پارکبان' هنوز در شورای ترافیک استان تصویب نشده است گفت: هیچکدام از افرادی که به نام پارکبان در سطح شهر اهواز مشغول فعالیت هستند از شهرداری مجوز ندارند.

به گزارش ایرنا ، عبدالامیر مجدم دوشنبه در یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در پاسخ به انتقاد جانعلی خورشیدی عضو این شورا نسبت به فعالیت غیرمجاز پارکبان ها در شهر اهواز اظهار کرد: طرح پارکبان در اهواز هنوز از سوی شورای ترافیک تصویب نشده و آغاز به کار نکرده است.

وی افزود: با توجه به نیاز دادگستری خوزستان از 25 اسفند تا 25 فروردین امسال به پارکبان ها مجوز فعالیت داده بود اما بعد از آن معاونان دادستان اهواز به مساله ورود کرده و مجوزهایی صادر کردند.

مجدم با اشاره به اینکه نقاط پرتردد اهواز هنوز از سوی شورای ترافیک استان اعلام نشده است اضافه کرد: پارکبان های فعلی زیرنظر نیروی انتظامی فعالیت می کنند و هیچ مجوزی از سازمان پایانه ها و شهرداری اهواز ندارند.

به گفته وی، این پارکبان ها تاکنون سه نوبت از سطح شهر جمع آوری شده اند اما بازهم به کار خود ادامه داده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست خواستار تحقیق و تفحص سازمان های نظارتی از 9 سازمان، معاونت و زیرمجموعه های شهرداری اهواز شد.

هوشنگ شیرمردی افزود: برای رفع نگرانی برخی اعضای شورا و افکار عمومی، تحقیق و تفحص از سازمان زیباسازی، سازمان خدمات موتوری، سازمان مدیریت پسماند، شهرداری های مناطق 2 و 3 ،معاونت های عمرانی و فرهنگی، تعاونی مسکن شهرداری اهواز و مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز با همکاری سازمان های نظارتی در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: برخی مدیران شهرداری نه کارشناس هستند و نه پاسخگو و آبروی شورا و شهرداری را زیرسوال برده اند.

شیرمردی اضافه کرد: هر مدیری که جواب احدی از 21 عضو شورای شهر را ندهد و یا اینکه ظرف 24 ساعت شفاف سازی نکند باید به همراه شهردار در صحن علنی حاضر و پاسخگو باشد.

وی همچنین با تاکید بر مشخص شدن خروجی ماموریت های خارج از کشور مدیران شهرداری، گفت: ماموریت های خارجی در آینده باید کارشناسی و کاربردی و به نفع شهر و شهرداری باشد، نه اینکه شائبه سیاحت و هزینه برای شهرداری ایجاد کند.

زیبا صالحپور عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز همچنین در این نشست با اشاره به شایعه حول سفر تعدادی از اعضا به چین گفت:گروهی از اعضای شورای شهر اهواز در سفری شخصی و با هزینه خود به چین سفر کرده اند که کاملا شخصی بوده و همه هزینه ها را اعضا پرداخت کردند و از شهرداری پولی دریافت نشده است. 

*نفت جاده بروال را بست

حجت الاسلام کاظم سواری دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین در نطق پیش از دستورکار جلسه، خواستار حل مشکل ساکنان بروال (کوی علی آباد) و مزاحمت شرکت نفت برای اهالی این منطقه شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت جاده تردد این منطقه را مسدود کرده است، افزود: شرکت نفت مدعی است مالک اراضی کوی بروال است، این در حالیست که اگر این شرکت سندی در دست دارد، نباید اجازه می داد مردم از 60 سال پیش در این منطقه زندگی و کشاورزی کنند.

حجت الاسلام سواری تاکید کرد: اکنون جمعیت این منطقه هشت هزار نفر است و دیگر نمی توان مانع زندگی آنها در این محله شد.

وی همچنین با انتقاد از خرید ماشین آلات به چند برابر قیمت توسط شهرداری اهواز اظهار کرد: فهرستی از ماشین آلاتی که شهرداری به آنها نیازی ندارد و یا به چند برابر قیمت خریداری شده در دست داریم و این مساله به معنی حیف و میل پول شهروندان است.

آذر زمانپور عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور کار جلسه خواستار تشکیل خانه ریاضی در اهواز شد و گفت: تشکیل خانه ریاضی از سال 93 و به درخواست پروفسور کرم زاده (چهره ماندگار) مطرح شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی همچنین اظهار کرد: مصوبات شورای نامگذاری که در فرمانداری اهواز تایید شده هنوز اجرایی نشده که از جمله آنها نامگذاری یک خیابان به نام 'علیمردان خان' مبارز دوره مشروطه است.

*ابهام در سرنوشت معاون فرهنگی

یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با حضور 16 عضو تشکیل شد. این نخستین نشست شورای شهر با هیات رئیسه جدید است. هیات رئیسه شورای شهر اهواز در آخرین سال فعالیت در تاریخ 27 شهریور انتخاب شد.

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز در این نشست خواستار شفاف سازی درباره حذف یا ادغام معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شد و گفت: بر اساس شنیده ها شهرداری اهواز به مصوبه شورا عمل نکرده و این 2 سازمان را باهم ادغام نکرده است.

ابراهیم نوشادی معاون برنامه ریزی شهردار اهواز از پاسخ به این سوال عضو شورا درباره اینکه آیا معاونت فرهنگی شهرداری حذف شده است خودداری کرد و گفت: من کارمند اداری هستم و نمی توانم موضوعی را که هنوز در وزارت کشور تصویب نشده در یک جلسه علنی بیان کنم زیرا ممکن است جنجال به دنبال داشته باشد.

در این نشست همچنین جانعلی خورشیدی به عنوان معاون اجرایی و امور داخلی شورای شهر اهواز معرفی شد.

برچسب ها: پارکبان ، غیرمجاز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار