اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
علی صوفي
 
چالش‌هایي بين برخي از احزاب و شوراي عالي اصلاحات به وجود آمده بود كه با گذشت زمان اين موارد پايان خواهد یافت و شوراي عالي سياستگذاري هم رسما كار خود را شروع مي‌كند، زيرا فرصت زيادي باقي نمانده به ویژه اينكه استان‌ها منتظر تصميم شوراي عالي سياستگذاري هستند تا دستورالعمل اين شورا براي ادامه فعاليت به اصلاح‌طلبان در استان‌ها ارائه شود.

در ارزيابي‌ای كه از شوراي عالي سياستگذاري در مرحله قبل صورت گرفته اين نتيجه حاصل شده كه دستورالعمل‌هايي كه از طرف شوراي عالي سياستگذاري صادر شد در استان‌ها يكسان اجرا نشود كه‌ همين امر موجب نارضايتي‌ در بين اصلاح‌طلبان در استان‌ها شد.

بنابراين استان‌ها منتظرند شوراي عالي سياستگذاري هرچه زودتر كارخود را شروع كند و دستورالعمل واحدي از مركز صادر شود.

 همچنين با توجه به آسيب‌شناسي كه‌ انجام شده تركيب شوراي اصلاح‌طلبان استان‌ها و همچنين شهرستان‌ها مشخص شود. يك هيات اجرايي پيگير اين كار شود و ناظر به اجراي آن باشد كه شاهد وجوه افتراقاتي نباشيم.

 اصل براي تشكيل شوراي سياستگذاري در مرحله جديد شكل گرفته كارگروهي است كه در ديدار با رئيس دوره اصلاحات اين كارگروه تعيين شده كه تكليف شوراي عالي سياستگذاري را مشخص كند.

با توجه به انتقاداتي كه وجود داشته و پيشنهاداتي كه متعاقب آن به وجود آمد احتمالا نتيجه نهايي اين بررسي‌ها توسط رئيس دوره اصلاحات اعلام خواهد شد.

اين روند طي شده و مشكلي وجود ندارد. البته تعدادي از اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و چند حزب ادامه كار شوراي عالي سياستگذاري را  مفيد نمي‌دانستند و پيشنهاد مي‌دادند كه محور كار راشوراي هماهنگي جبهه اصلاحات برعهده گيرد و يك تعداد از شخصيت‌هاي تاثيرگذار ملي هم به آن بپيوندند.

در جلسه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات گويا بحث‌هاي زيادي صورت گرفته كه تا آنجا كه ممكن است اعضاي اين شورا به اجماع برسند و بعد از اجماع همه اعضا تمكين كنند. ولي نهايتا مصوب شده است كه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات جريان انتخابات را از طريق شوراي عالي سياستگذاري پيگيري كند.

به وحدت رسيدن اصلاح‌طلبان براي تشكيل شوراي عالي نتيجه مباركي است كه نفع آن در آينده شامل حال منتقدان خواهد شد. لذا منتقدان نيز بايد بكوشند ضمن انتقاد خويش از شوراي عالي و حتي تصميمات اين شورا در جهت تقويت اين نهاد عالي همكاري كرده و از هر گونه دوگانگي پرهيز كنند.

فعال سياسي اصلاح‌طلب

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار