اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
استاندار گفت: این آمادگی را دارم همانند آموزش و پرورش استان که هر پنجشنبه جلساتی جهت رفع مشکلات شان داریم ،جلسات مستمری برای رفع مشکلات دانشگاه برگزار کنیم.


با دعوت استاندار خوزستان جلسه شورای دانشگاه شهید چمران اهواز در استانداری خوزستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان،  این دیدار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد.  استاندار  خوزستان هدف از این جلسه را  تهیه نقشه راهی برای ارتقا جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاهها و ارتقا کیفی دانست.



دکتر خواجه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: پیام مهم دعوت استاندار از دانشگاهیان در آغاز سال تحصیلی جدید توجه و نگاه ویژه ایشان را می رساند.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران با تاریخ خوزستان گره خورده و نماد آموزش عالی در جنوب غربی ایران است.  دکتر خواجه گفت: آسیب های وارده در ۸ سال دفاع مقدس باعث تنزل این دانشگاه  نسبت به دیگر دانشگاهها ی  هم رده شده است.

ریاست  دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد با طرح جامعی که در دست تهیه است و باهمکاری استاندار محترم می توان این دانشگاه را جز ۵ دانشگاه برتر کشور دید.



همچنین در این دیدار ظرفیت های تحقیقاتی دانشگاه و مراکز پژوهشی که در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند معرفی شدند. 

مرکز تحقیقات حفاری، مرکز مطالعات گاز،مرکز پژوهشی منطقه ای ریزگرد ها ،پژوهشکده ریزگرد ها ،پژوهشکده آب و انرژی بخشی از واحدهای فعال در پژوهش کشور می باشد.

استاندار خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی باید توانایی و توانمندی خود را ثابت کنند گفت: باید تعداد زیادی از اساتید در ارائه راهکار برای صنعت ورود کنند و دانشگاه ارتباطش با صنعت را بیشتر کند و نقش خود را اقتصاد استان بیشتر کند. 

وی افزود: خروجی دانشگاه باید به شکلی باشد که صنعت به دنبال شما بیاید . مدیریت خود دانشگاه باید فعالتر وارد شود و امکانات زیاد استان کمک گرفت. اگر هم مشکلاتی بود آنها را به استانداری منتقل کند و ما کمک می کنیم. 


شریعتی ادامه داد: من صنایع استان را موظف می کنم اعتبار پژوهشی خود را در طرح های پژوهشی دانشگاه همکاری کنند. در این زمینه مناطق نفتخیز جنوب کمال همکاری را برای حمایت از واحدهای استانی  داشته است . 

استاندار گفت: این آمادگی را دارم همانند آموزش و پرورش استان که هر پنجشنبه جلساتی جهت رفع مشکلات شان داریم ،جلسات مستمری برای رفع مشکلات دانشگاه برگزار کنیم. این آمادگی را دارم در یک پروژه نوآوران که کمک به توسعه اشتغال و باعث رفع مشکلات خاص استان می شود را فعالانه کمک کنم .

وی در پایان گفت: در حوزه پژوهش هم آمادگی هست تا با کمک  دستگاههای استان از توانمندی استان استفاده کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار