اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در مراسم بازگشایی مدارس:
از نمایندگان خوزستان می خواهم که از طریق دولت رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان را پیگیری کنند .

 مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در جشن بازگشایی مدارس که در دبستان امام حسین (ع) در روستای خسرج از توابع شاوور گفت: آغاز سال تحصیلی یک روز ملی است که مصادف شده است با هفته ی دفاع مقدس و در این روز یاد 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید را گرامی می داریم.

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ، محمد تقی زاده با تاکید بر اینکه باید رسالت ،اهداف و آرمان های شهیدان را به یاد بسپاریم ، گفت: دین اسلام توجه زیادی بر مسئله ی تعلیم و تربیت دارد و تنها دینی است که با خواندن آغاز می شود.



وی اضافه کرد : امروز تمامی کارشناسان معتقدند که هیچ تحول و تکاملی در جامعه ایجاد نخواهد شد مگر اینکه آموزش و پرورش آن سرزمین  دچار تحول و تکامل شود .

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده 20 اولویت آموزشی در مجموعه ی آموزش و پرورش خوزستان تعریف شده است ، گفت: بر اساس شاخص های ملی و بین المللی برای سال تحصیلی جدید 20 اولویت در نظر گرفته شده است که اولین آنها اجباری بودن دوره ی پیش دبستانی است .

 تقی زاده هدف از اجباری کردن دوره ی پیش دبستانی را آشنایی نوآموزان با واژه های تربیتی عنوان کرد و گفت: ما انتظار نداریم که نوآموز به مدرسه بیاید تا زودتر الفبای فارسی را یاد بگیرد بلکه هدف ما این است که نوآموزان با ورود به مدرسه سریعتر واژه هایی چون دوستی ،رفاقت ،همبستگی و محبت را بیاموزند و خانواده ها نیز یکسال زودتر ارتباطشان را با مدرسه و علم برقرار کنند. چون زمانی آموزش و پرورش موفقی خواهیم داشت که ذهن خانواده ها و مسئولین  درگیر تعلیم و تربیت شود.

 وی با اظهار اینکه کتاب فرزندان ما باید دو فصل مهم داشته باشد ، بیان کرد: فصل اول کتاب بچه های ما باید درک، فهم ،شناخت ،شعور و معرفت درباره ی ساده ترین واژه های زندگی اجتماعی باشد .فرزندان ما باید دوستی ، محبت ، رفاقت ،همبستگی و وحدت را به خوبی فرا بگیرند تا در سایر فصول مانند کسب علم ، دانش و تکنولوژی مشکلی نداشته باشند .

تقی زاده  در عین حال توجه به سلامت  ،تغذیه ی سالم و بهداشت دانش آموزان را از دیگر اولویت های آموزش و پرورش خوزستان در سال تحصیلی جاری برشمرد و تصریح کرد:برای اینکه دانش آموز موفقی داشته باشیم لازم است به شاخص های سلامت در مدارس  توجه ویژه ای داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان سواد آموزی را از دیگر اولویت های مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: در استان خوزستان که مهد  تمدن های غنی ملی  ،دینی و مذهبی است شایسته نیست که 650 هزار بی سواد داشته باشیم .

وی همچنین  افزود: والدین 250 هزار نفر از دانش آموز ما بی سواد هستند از این رو قادر نیستیم فرآیند تعلیم و تربیت را از مدرسه به سمت خانه هدایت کنیم.

تقی زاده با اظهار اینکه آموزش و پرورش خوزستان در حال حاضر با کمبود10 هزار نیروی انسانی مواجه می باشد ،گفت: ما در آستانه ی شروع سال تحصیلی 10 هزار معلم گچ به دست نیاز داریم و تا به امروز این کمبود را با به کار گیری معلمین بازنشسته  ،استفاده از نیروهای حق التدریس و سرباز معلم  و اضافه کار جبران کرده ایم و از نمایندگان استان خوزستان می خواهم که از طریق دولت رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان را پیگیری کنند .

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار