اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
زنگ آغاز سال تحصیلی در خوزستان / استاندار در مراسم بازگشایی مدارس:
اساس توسعه زیر ساخت های دانایی محوری در مدارس معلمان هستند و کم توجهی هایی که به قشر فرهنگی صورت گرفته باید جبران شود
شوشان: صبح امروز مراسم نمادین استانی بازگشایی مدارس در شهرستان شاوور با حضور مدیرکل دفتر قرآن ،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، نماینده ی مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین استان در مدرسه ی امام حسین (ع) از توابع شاوور این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ، دکتر غلامرضا شریعتی ، در این آیین اظهار کرد: حضور ما در این مراسم نشان دهنده ی تلاش برای محرومیت زدایی از این منطقه است . 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اهمیت آموزش و پرورش بر هیچکس پوشیده نیست ، بیان داشت:انسان برای طی کردن سیر تکاملی خویش و حرکت به سوی کمال نیازمند آموختن و خواندن است .

شریعتی اظهار کرد: خداوند موقعی انسان را شایسته ی پایان نبوت دانست که یک کتاب عظیم و بزرگ فرهنگی به نام " قرآن " را ، به عنوان چراغ راهی برای رسیدن بشر به دانایی نازل کرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه دانایی محوری سبب توسعه در آموزش و پرورش می شود تصریح کرد: دانایی محوری سبب رشد و عاقبت به خیری می شود و اگر بخواهیم جامعه به پیشرفت و توسعه دست پیدا کند، باید در راستای دانایی محوری سرمایه گذاری شود . 

وی با اظهار اینکه مشارکت والدین دانش آموزان برای رشد و توسعه در آموزش و پرورش ضروری است ، گفت: اولیای دانش آموزان باید در فرآیند تعلیم و تربیت در کنار دانش آموزان باشند و در نظام تصمیم گیری های آموزشی مشارکت داشت باشند.

شریعتی در عین حال با اشاره به نقش بارز معلمان در رشد و توسعه ی آموزش و پرورش گفت: اساس توسعه ی زیر ساخت های دانایی محوری در مدارس معلمان هستند و کم توجهی هایی که به قشر فرهنگی صورت گرفت است باید جبران شود و من این بشارت را به معلمان می دهم که دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات معلمان تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان وجود خیرین مدرسه ساز در خوزستان را یک غنیمت شمرد و خاطر نشان کرد: از این پتانسیل ارزشمندی که در خوزستان وجود دارد باید در توسعه ی فضاهای آموزشی نهایت استفاده را برد . 

شریعتی همچنین با اشاره به اینکه دختران نباید از تحصیل بازبمانند، گفت: آموزش دختران مورد تاکید و حمایت جدی ماست و برای رفع موانع تحصیلی آنها باید تلاش کرد .چون اگر دختران امکان ادامه تحصیل نداشته باشند در حق آنان ظلم کرده ایم .

استاندار خوزستان کنکور را یکی از شاخص های مهم در استان دانست و اضافه کرد:طی سالهای گذشته در این شاخص به موفقیت هایی دست پیدا کردیم و باید راه موفقیت در این حوزه ادامه پیدا کند و از موقعیت ها و استعدادهایی که وجود دارد ، نهایت بهره را ببریم .

مقام ارشد اجرایی در خوزستان ضمن دعوت از تمامی مسئولین برای توجه هر چه بیشتر به آموزش و پرورش گفت: یکی از دغدغه های تمام مسئولین باید رفع مشکلات آموزش و پرورش باشد و از هر طریق که می توانند باید به آموزش و پرورش کمک کنند . 

استاندار خوزستان همچنین با تاکید برلزوم پرداخت مطالبات آموزش و پرورش گفت: فرمانداران باید مطالباتی که آموزش و پرورش از دستگاه ها ، شرکت ها ،کارخانجات و شهرداری ها دارد را پیگیری کنند .

شریعتی همچنین گفت در صدد هستیم تا در پایان سال تحصیلی96 جشن جمع آوری مدارس کپری و کانکسی را در کل استان خوزستان برگزار کنیم و این مهم جز با همت تمامی مسئولین استانی امکانپذیر نیست.

فرماندار شوش:  همه بخشداران و دهیاران همت والایی را برای بازگشایی مدارس به کار گرفتند 

رضا نجاتی فرماندار شوش در مراسم نمادین استانی بازگشایی مدارس در شهرستان شاوور گفت: بر اساس دستور استاندار در راستای اجرای پروژه مهر در سطح شهرستان جلسات بسیاری تشکیل و اقدامات خوبی نیز انجام شده است. همه بخشداران و دهیاران نیز همت والایی را برای بازگشایی مدارس به کار گرفتند.


 رضا نجاتی گفت: شوش 202 هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت دانش آموزی آن نیز 40 هزار نفر است که امروز وارد مدارس شهرستان شدند. از این آمار 19 هزار و 28 نفر پسر و 17 هزار و 44 نفر نیز دختر هستند.

وی افزود: امسال 4 هزار و 500 دانش آموز سال اولی وارد چرخه آموزش و پرورش شهرستان شوش شدند.

 فرماندار شوش در پایان گفت: تعداد مدارس 4 هزار و 67 و یک هزار و 893 کلاس درس ، 35 مدرسه تخریبی ، 8 مدرسه کانکسی و 5 مدرسه استیجاری و 6 مدرسه خیرساز داریم.

 شهرستان شوش با 202 هزار نفر جمعیت و 220 روستا در شمال استان خوزستان واقع است و در دبستان امام حسین(ع) که صبح امروز آغاز سال تحصیلی را با حضور استاندار خوزستان جشن گرفتند ،130 دانش آموز تحصیل می کنند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار