شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
استاندار خوزستان:
باید شرایطی را برای دانشجویان ایجاد کنیم که به جز فکر ارتقا سطح علمی دغدغه دیگری نداشته باشند...


شوشان: استاندار خوزستان در آیین افتتاح سال تحصیلی در د انشگاه شهید چمران گفت:  امیدواریم آغاز این سال تحصیلی بتواند همچون سال‌های گذشته نوید بخش رونق علم ، دانایی، آموزش و تربیت در دانشگاه‌ باشد.

وی با بیان اینکه شما دانشجویان در سنینی هستید که سرمایه های استان و کشور برای رشد شما هزینه می‌شود و دانشجویان نماد واقعی سرمایه گذاری هستند گفت: این دانشجویان پس از فارق التحصیل شدن باید با در اختیار داشتن تسهیلات لازم زمینه بازگشت هزینه‌های سرمایه گذاری شده برای دولت فراهم شود، و ثمره این دانشجویان به بار بنشیند.

دکتر غلامرضا شریعتی با اظهار اینکه توسعه بدون در نظر گرفتن بعد انسانی منجر به شکست می‌شود افزود: دانشجویان لازمه و شرط اصلی برای توسعه یک جامعه جستجوگر هستند. قطعا کشور ایران اسلامی با داشتن منابع مختلف در زمینه‌های انسانی و طبیعی و استفاده صحیح و هدفمند از این منابع می‌تونه به رشد جامعه کمک کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: باید جلوی تنگ‌ نظری‌هایی که مقابل دانشجویان صورت می‌پذیرد گرفته شود، دانشجویان هدف اصلی حضور ما هستند.  یکی از اولویت‌های مدیران دانشگاه باید تامین رفاه عمومی دانشجویان باشد و نباید این اجازه داده شود برنامه های مفرح از آنها دریغ شود.

وی افزود: من افتخار می کنم که از جامعه دانشگاهی هستم و خود را بعنوان متصدی امور استان نمی‌دانم بلکه در حال حاضر دانشگاه را متصدی امور و شریک در مدیریت استان می دانم.

شریعتی خاطرنشان کرد: از مشکلات دانشگاه اطلاع دارم و اعلام آمادگی خود را برای ارتقا دانشگاه شهید چمران بادر خدمت گرفتن تمم  امکانات اعلام می‌دارم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: انتظار من این است که دانشگاهیان در استان فعالتر ظاهر شوند و از دانشگاه انتظار دارم نسبت به مدیریت علمی استان حضور داشته باشند. دانشجویان با ارئه دادن تحقیق‌های راهبردی جهت کمک به ترقی استان همت بگمارند.

وی ادامه داد: انتظار دیگر من این است که دانشگاه برش استانی برنامه پنج ساله ششم توسعه  را در حوزه علمی بنویسند و با مشخص کردن منابع لازم فرصت رشد و ارتقا جایگاه علمی و پژوهشی استان را ایجاد کند. دانشگاه باید نسبت به مدیریت استان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد و به مدیریت کمک کند.

 دکتر شریعتی  تصریح کرد: باید شرایطی را برای دانشجویان ایجاد کنیم که به جز فکر ارتقا سطح علمی دغدغه دیگری نداشته باشند.

استاندار خوزستان در پایان این مراسم گفت: یکی از ارکان اصلی دانشگاه کارکنان دانشگاه هستند ، باید در زمینه رفع مشکلات و ایجاد رفاه برای آنها تلاش شود و وضعیت آن‌ها بهبود بخشیده شود، تا آن ها خدمات بهتری به نخبگان و اساتید و دانشگاهیان ارائه دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار