اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اعلام اینکه به حمایت از ائتلاف سعودی علیه یمن چک سفید امضا نداده‌ایم، گفت: در پی حمله هوایی جنگنده‌های این ائتلاف به مجلس عزاء در «صنعا»، آمریکا بررسی فوری درباره روندحمایت از این ائتلاف را آغاز می‌کند.

به گزارش  «رویترز»، «ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، شنبه شب اعلام کرد که ایالات متحده حمایت خود از ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی در یمن را در پی حمله هوایی به یک مجلس عزاء در صنعا، که دست‌کم 140 کشته برجای گذاشته است را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

ند پرایس در بیانیه‌ای گفت: آمریکا به عربستان سعودی چک سفید امضا نداده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: «در سایه این حادثه و حوادث دیگری که اخیرا به‌وقوع پیوسته است، به تجدیدنظر فوری درباره حمایت‌ِ از قبل کاهش یافته از ائتلاف عربستان سعودی مبادرت می‌کنیم و ما آماده‌ایم حمایت‌های خود را طوری تنظیم کنیم که در موازات با اصول ایالات متحده، ارزش‌ها و مصالحش قرار گیرند؛ از جمله برای آنکه نبردهای تراژیک یمن فورا و به‌شکل بادوامی، پایان یابند.»

طبق این گزارش، جنگده های سعودی عصر شنبه با بمباران یک سالن محل برگزاری مراسم عزاداری پدر وزیر کشور یمن، ده‌ها نفر را به خاک و خون کشیدند.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت دولت یمن، تعداد کشته‌شدگان را بیش از یکصد تن اعلام کرده، اما یادآور شده که منبع مستقلی برای تأیید شمار دقیق قربانیان این حادثه وجود ندارد.

در این زمینه «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «انصارالله» در صنعا، حمله هوایی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی را به «نسل کشی» تعبیر کرده، و از سکوت سازمان ملل و جامعه بین‌المللی در این زمینه انتقاد کرده است.

این در حالی است که منابعی از ائتلاف عربی مدعی شده است که این ائتلاف در روز شنبه مرتکب هیچ حمله در صنعا نشده است.

یکی از این منابع در توضیحات خود در این زمینه به «تأیید فرماندهی هوایی ائتلاف» استناد کرده و گفته است که «ائتلاف از گزارش‌ها در این زمینه آگاه است و احتمال وقوع بمب‌گذاری در این اجتماع باید در نظر گرفته شود.»
برچسب ها: آمریکا ، عربستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار