اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
مدیرکل پست خوزستان همچنین اظهارکرد: در 6 ماه نخست سال 95 خوزستان رتبه برتر را در چهار شاخصه کیفیت، درآمد، مدیریت هزینه و ترافیک خدمات پستی به خود اختصاص داد.
 مدیرکل پست خوزستان گفت: خوزستان در بحث امانتداری در قبول امانات 300 درصد رشد داشته و این استان در این زمینه عنوان برتر را کسب کرده است.

مهران حموله روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست با حضور خبرنگاران در این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: سال های گذشته توجه به حوزه امانت داری در حوزه پست مقداری به فراموشی سپرده شده بود که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود:بالغ بر 300 سرویس از 37 دستگاه در خوزستان را تقبل کرده ایم که موجب کاهش تردد، سالم سازی محل کار، حذف ارتباط مستقیم مردم با سازمان ها، حذف دوباره کاری و... است.

وی با اشاره به طرح 'جی نف' توضیح داد: این طرح در جهت افزایش بهره وری و سالم سازی اقتصادی است و پروژه استاندارد نشانی مکانی است که اختصار آن 'جی نف' است. این پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی تصویب شد و از جمله خصوصیات آن حذف دوباره کاری ها، کاهش آدرس جعلی و باطل، اختصاص پلاک و مختصات جغرافیایی به یک ملک خاصی است.

حموله ادامه داد: این طرح با هدف تجمیع اطلاعات مکانی کل کشور بر پایه بانک اطلاعاتی کد پستی و اتصال اطلاعات مکانی به نقشه های پارسل شهری است.

وی افزود: بانک اطلاعاتی ما در بحث شهری تکمیل شده و بانک اطلاعاتی روستایی ما نیز تا 40 درصد تکمیل شده است. 

مدیرکل پست خوزستان همچنین اظهارکرد: در 6 ماه نخست سال 95 خوزستان رتبه برتر را در چهار شاخصه کیفیت، درآمد، مدیریت هزینه و ترافیک خدمات پستی به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به برنامه های هفته پست گفت: بهره برداری از ساختمان جدید اداره پست ماهشهر، بهره برداری 30 ایستگاه جدید توزیع کارت ملی هوشمند در خوزستان، بهره برداری 15 باجه خدمات الکترونیک در سطح استان، بهره برداری سرویس همراه نامه رسان، توسعه خدمات ویژه شهروندی 193، بهره برداری از بانک اطلاعات کد پستی به هنگام شده، بهره برداری از سامانه جدید کرایه در مقصد با اسم COD، و بهره برداری سامانه یکپارچه خدمات پستی بر بستر مرسوله از جمله پروژه های در دست افتتاح در این هفته است که هزینه آنها بالغ بر 400 میلیارد ریال بوده است.

حموله بیان کرد: یک هزار و 500 نقطه تماس با مردم در سطح خوزستان که شامل دفاتر پستی شهری و دفاتر پستی روستایی است داریم و بیش از 70 خط مبادلات در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به ترافیک خدمات پستی بیان کرد: پارسال بیش از 35 میلیون مرسوله پستی به استان های دیگر ارسال، و به همین میزان نیز مرسولات وارد خوزستان شد که در مجموع بالغ بر 66 میلیون مرسوله در سطح خوزستان قبول یا ارسال شده است.

مدیرکل پست خوزستان ادامه داد: این اداره کل در 6ماه نخست امسال 118 درصد تحقق ترافیک مرسوله داشت که سهم ترافیکی خوزستان در کل کشور بالغ بر هفت درصد است؛ همچنین رتبه سوم را در کسب ترافیک و رشد پنج درصدی در کل کشور را به دست آورده ایم.

وی اظهار کرد: درآمد پست خوزستان در 6 ماه نخست سال 87 درصد بوده درحالی که در کشور این میزان 79 درصد بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: انجام 70 درصد از اسناد صادر شده اداره کل ثبت اسناد خوزستان توسط پست انجام می شود؛ همچنین بیش از 45 درصد از ثبت نام کارت ملی هوشمند خوزستان در باجه های پستی انجام می شود و در این زمینه با به کارگیری بیش از 300 نفر از بخش خصوصی به اشتغالزایی نیز کمک شده است.

مدیرکل پست خوزستان گفت: توزیع شناسنامه نیز توسط سازمان ثبت احوال به اداره پست واگذار شده و شناسنامه درب خانه ها تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 27 هزار دفتر حوزه نظام وظیفه توسط پست توزیع شده ادامه داد: پست لجستیک از شاخص های جهانی پست است که پارسال بیش از 82 هزار بسته و کالا از طریق پست لجستیک به نقاط مختلف کشور ارسال شد.

17مهر به عنوان روز جهانی پست نام گذاری شده است که در کشور ما از 17 مهر به مدت یک هفته گرامی داشته می شود.

برچسب ها: پست خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار