شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
 موتور سیکلت سواران همواره به عنوان یک پای تصادفات در کشور محسوب می‎شوند، با وجود تمهیدات و تذکرات برای کاهش تصادفات به ویژه موتورسواران، این قشر در تصادفات سهم بسزا دارند.

کم نیست آگهی‎های تسلیتی که تنها به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مرحوم، بر در و دیوار شهر زده می‎شود و اگرچه قانون در برابر موتور سواران متخلف سختگیر است، باز هم این قشر سهم زیادی در تصادفات رانندگی دارد.

در استان خوزستان و خرمشهر نیز سهم موتورسواران در تصادفات درون شهری بالا است و هر از گاهی اخبار ناگوار از جمله مرگ جوانان را برای خانواده‎ها و مردم جامعه دارد.

از دیدگاه رئیس پلیس راهور خرمشهر نیز، سهم موتورسواران در تصادفات درون شهری بالاست و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی این قشر معضلی برای شهروندان محسوب می‎شود.

به گفته سرگرد فریبرز رادمرد، بیشترین درصد آمار تصادفات در خرمشهر در حوزه راکبان موتورسیکلت است و آمار خوبی نیست.

وی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشتر راکبان موتورسیکلت ها، قوانین و مقررات آیین نامه راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند، گفت:آیین نامه راهنمایی و رانندگی برای رانندگان وسایل موتوری و غیر موتوری زمینی مصوب شده و همه رانندگان به رعایت قوانین این آیبن نامه مکلفند.
سرگرد رادمرد ادامه داد:در کارت گواهینامه موتورسیکلت ظرفیت راکبان مشخص شده است که در بیشتر موارد، بیش از پنج نفر روی موتورسیکلت بدون کلاه ایمنی، بدون پلاک و گواهینامه سوار شدند.

وی اظهار داشت: در خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی، جوی و اقتصادی استفاده از موتورسیکلت به صرفه است اما این موضوع کافی نیست و باید حوادث آن نیز در نظر گرفته شود.

سرگرد رادمرد افزود:هر فردی که در اثر تصادف با وسیله نقلیه فوت می کند، 12 میلیارد ریال برای کشور آسیب و ضرر دارد و درصورت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، می توان از وقوع حوادث و خسارت جلوگیری کرد.

*** آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ سازی در ارتقای فرهنگ ترافیکی نقش موثر دارد

رئیس پلیس راهور خرمشهر گفت:پلیس به تنهایی نمی تواند در ارتقاء فرهنگ ترافیکی موثر باشد بلکه دستگاه های اجرایی همچون آموزش و پرورش، شهرداری ها و دیگر دستگاه ها می توانند در این زمینه نقش موثر ایفا کنند.
سرگرد رادمرد با بیان اینکه پلیس راهور برای آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در مدارس آمادگی دارد، گفت:پلیس راهور برای ارتقاء فرهنگ ترافیک با هماهنگی با آموزش و پرورش در مدارس شهرستان به خصوص مقطع ابتدایی آمادگی کامل دارد.


برچسب ها: تصادفات ، خرمشهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار