همایش اطلاع رسانی ویژه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی با حضور مهدی کلهر مشاور سابق رسانه ای رییس جمهور و دکتر حبیب اله معظمی گودرزی از اساتید دانشگاه های تهران و کارشناس ارشد رسانه برای نخستین بار در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

"> رواین کلهر از لغو مصوبه حرومیت آور برای خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲

همایش اطلاع رسانی ویژه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی با حضور مهدی کلهر مشاور سابق رسانه ای رییس جمهور و دکتر حبیب اله معظمی گودرزی از اساتید دانشگاه های تهران و کارشناس ارشد رسانه برای نخستین بار در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

 

به گزارش شوشان، حضور قریب به اتقاق مدیران کل و مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در این همایش جالب توجه بود. گزارش نویسی و مستندسازی نوین عملکرد، تکنیک های نوین گزارش روابط عمومی و ظرایف کار و عناصر مغفول از جمله مباحثی بود که در این همایش توسط اساتید مذکور مورد مداقه و بررسی قرار گرفت.

روایت کلهر از لغو مصوبه محرومیت آور برای خوزستان

چهره جنجالي و مشاور سابق احمدی نژاد كه اظهاراتش در خصوص بازگشت رضاخان به كشور و نحوه حضور جوانان در بسيج و مصاحبه جنجالی اخیر او با ویژه خاتون روزنامه دولت در مورد حجاب و چادر انتقادات فراوانی را برانگیخت، در این همایش به اولین سفر استانی هیات دولت به خوزستان اشاره کرد و گفت : سال 85 که در معیت رییس جمهور و هیات وزیران به خوزستان آمدم آقای بشارتی مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق محروم از عدم همراهی برخی از وزا برای سرکشی به مناطق محروم گلایه داشت. من نیز قول دادم که همراه وی به مناطق محروم خوزستان سرکشی و بازدید کنیم. در بازدیدهایی که از مناطق محروم در ارتفاعات زاگرس در حوالی شهرستان های مسجدسلیمان و لالی تا بهبهان و آغاجاری داشتیم فصل مشترک همه مشکلات روستاها و عشایر آن منطقه مشکل آب و سوخت بود.

یادم افتاد که در دوران دانش آموزی در کتاب های درسی خوانده بودیم که خوزستان یکی از استان های پرآب کشور است و همچنین دارای منابع سرشار نفت و گاز است که نه تنها کشور بلکه جهان را تامین می کند اما از اینکه چرا اهالی آن در این دو حوزه مشکل دارند برایمان قابل تامل بود. در آن مناطق شاهد لوله های انتقال آب یودیم که به کشورهای همسایه فروخته می شد اما اهالی که در کنار این لوله ها زندگی می کردند به لحاظ آب شرب در مضیقه بودند و گاهی از نشت لوله های آب برای استفاده شرب بهره می بردند!

مشاور رسانه ای سابق دولت نهم و دهم احمدی نژاد گفت : موضوع را با رییس جمهور در میان گذاشتم. در این میان به این مساله رسیدیم که در دولت های قبل مصوبه ای وجود داشت که صنایع سنگین و اساسی در این استان سرمایه گذاری نشود دلیل آن هم این می دانستند که ممکن است جنگ دیگری در این منطقه رخ دهد و سرمایه گزاری های احتمالی جدید همانند پالایشگاه نفت آبادان آسیب ببینند. برد توپخانه آن سوی مرزهای استان در این میان ملاک عمل قرار گرفته بود. من در آن موقع در هیات دولت استدلال آوردم اگر این موضوع ملاک عمل این مصوبه بوده است پس برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای کوچک دیگر که عرض آنها 200 تا 300 کیلومتر است نباید هیچ کارخانه ای یا صنایعی در کشور خود احداث کنند که در همان سفر این مصوبه لغو شد و احداث کارخانه های پتروشیمی، فولاد و نیروگاه ها در آن سفر و سفرهای بعدی هیات دولت به استان مورد تصویب قرار گرفت و از سر گرفته شد.

عمو اسکارها را پیدا کنید!

مشاور سابق رییس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما همچنین در این همایش به وجه تسمیه جایزه اسکار اشاره کرد و گفت: اسکار نگهبان با سابقه یکی از کمپانی های شهرک سینمایی هالیود بود که به او عمو اسکار می گفتند. اینکه نام این رویداد بزرگ سینمایی جهان را نه به نام جورج واشنگتن و چهره مشهور دیگری نامگذاری نکردند خوش ذوقی و ابتکار عمل آنها را می رساند. مهدی کلهر با اشاره به فلسفه پیدایش اسکار در جشنواره فیلم های هالیودی گفت : اگر روابط عمومی ها بخواهند کارشان را خوب انجام دهند باید عمو اسکارها را هرکجا که پیدا کردند، معرفی کنند!

توصیه های کلهر به مدیران روابط عمومی

کلهر تاکید کرد : روابط عمومی ها باید با استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی (نرم خبر) و گزینش اطلاعات مفید، عملکرد دولت را با زبان شیوا به مردم ارایه دهند. امروز، عصرارتباطات و به تعبیرکلی تر عصر هنر است. بشر با انبوه داده ها و آبشار اطلاعات مواجه است. بنابراین باید اطلاعاتی را برگزنیم که درگوشه قلب مخاطب بنشیند. اطلاعاتی به نفع است که به ذائقه انسانی بنشیند. این کارشناس مسائل رسانه ای خطاب به مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان گفت: در گزارش های پروژه ای خود سعی نمایید ارزیابی مردم را منضم کنید. مثلا در زمینه احداث بزرگ راه ها و جاده های مواصلاتی در خوزستان، اظهارات خود مردم و رانندگان نسبت به کاهش ترافیک و تصادفات و ... منعکس و مستندسازی شود. مشاور رسانه ای سابق رییس جمهوری تاکید کرد که روابط عمومی ها در مستندسازی خدمات دولت، فضای طرح سوال و جواب مردمی را فراهم سازند. پاسخ های شما باید مطبوع باشد. کلهرتاکید کرد : سعی کنید در تشریح عملیات اجرایی و ساخت یک پروژه در قالب گزارش های خبری، عکس و بنر، تمامی دست اندرکاران آن پروژه بویژه کارگران را معرفی و از آنها قدردانی کنید. چون با ایثار کارگران عزیز پروژه های بزرگی اتفاق افتاده است که حرکت یک ملت را به سوی تعالی ضمانت کرده است. وی افزود : با به تصویر کشیدن این زحمات، گزارش های خبری شما جذابیت خاصی پیدا خواهد کرد.

کار متفاوت در زمینه اطلاع رسانی

 

استاندار خوزستان هدف از برگزاری این همایش را تاکید برمستند سازی خدمات دولت های نهم و دهم در خوزستان در فاصله سال های 1384 لغایت 91 عنوان کرد و افزود : با توجه به اینکه دهه مبارک فجر را در پیش داریم، همچنین پایان دوره هشت ساله دولت احمدی نژاد ، باید کار متفاوتی در زمینه اطلاع رسانی از خدمات دولت ارایه دهیم.

استاندار خوزستان خطاب به مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی تاکید کرد که باید جمع بندی خوبی از خدمات دولت به مردم و آیندگان ارایه دهیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار