شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
برای دومین بار شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان واحد نمونه استاندارد ملی برگزیده شد
آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سالن همایش های صدا و سیما با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور...


شوشان: آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سالن همایش های صدا و سیما با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، حجت ‌الاسلام و المسلمین پور محمدی وزیر دادگستری، خانم پیروز بخت مدیر سازمان ملی استاندارد کشور و جمعی از مسئولین کشوری و تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی نمونه کشور برگزار شد و شرکت فولاد اکسین خوزستان برای دومین بار موفق به دریافت تندیس واحد نمونه استاندارد ملی گردید.

به گزارش شوشان ، با توجه به الگوی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که بر رویکرد تولید محور بودن به صورت پایدار بر مبنای مزیت های واقعی نسبی و مطلق کشور (درونزا بودن) استوار می باشد، شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز بر پایه همین الگو سعی در ایجاد مزیت های متعدد در تولیدات خود دارد. به طوری که در جهت استاندارد سازی محصولات تولید خویش که مورد نیاز صنایع خاص و استراتژیک کشور می باشد گام بر می دارد. لذا این شرکت در این زمینه با انجام فرآیندهای سخت و پیچیده پس از اینکه موفق به کسب عنوان واحد نمونه استاندارد استانی شد، امروز در جمع واحدهای تولیدی ملی استاندارد کشوری نیز قرار گفت . 

در این همایش معاون اول رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاشهای سازمان ملی استاندارد کشور به بیان و تشریح نقش استاندارد در زندگی اجتماعی و فردی پرداخت و گفت : همانطور که در زندگی اجتماعی و فردی معیارهایی برای سنجش موفقیت وجود دارد در کالاهای مصرفی هم استاندارد شاخصی برای تعیین کیفیت آن کالا می باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تاکید کرد : سازمان استاندارد باید در برون سپاری جدی عمل کند

وی در ادامه گفت : بیش از آنکه استاندارد به نفع مصرف کننده باشد به سود تولید کننده خواهد بود چرا که به وی توان حضور برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را مي دهد.

جهانگیری به ارتباط استاندارد با واردات کالا اشاره کرد و گفت باید از ورود کالاهایی که از استاندارد لازم برخوردار نیستند جلوگیری شود .

معاون اول رئیس جمهور در بخشی از سخنان خویش نیز گفت : من از نزدیک به برخی از مجموعه ها و مدیرانی که امروز مورد تقدیر قرار گرفتند شناخت دارم و آگاهم که بسیار تلاش می کنند.

در ادامه خانم نیره پیروز بخت مدیر سازمان ملی استاندارد کشور ضمن اشاره به این موضوع که به دلیل تقارن هفته جهانی استاندارد با ایام عزاداری حسینی این همایش با تاخیر برگزار شد، به ارائه آمار پرداخت و اظهار کرد : در مدت زمان فعالیت سازمان تا کنون 30 هزار استاندارد تدوین شده که در طول 3 سال گذشته 11 هزار استاندارد از مجموعه استانداردهای یاد شده تدوین شده است.

پیروز بخت گفت : در زمان پسابرجام شرایط خوبی در بخش استاندارد کشور حاصل شده و گواهی نامه های ما در این حوزه در بیش از 100 کشور قابل قبول است. وی همچنین بیان کرد : ایران در فضای بین المللی به طور همه جانبه وارد شده و رتبه ایران از جایگاه 31 به 27 ارتقا پیدا کرده است.

در بخش بعدی این برنامه نیز وزیر دادگستری در سخنان خویش با تاکید بر اینکه محیط تولید و کسب و کار نیز باید خود را با قواعد، قوانین و چارچوب های استاندارد هماهنگ کند، تصریح کرد: این موضوع باعث ایجاد آرامش بیشتر هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده خواهد شد. حجت‌الاسلام و المسلمین پور محمدی اظهار کرد: امیدوارم که مردم از خدمات استاندارد به خوبی بهره‌مند شوند و اعتماد آنها به علائم و نشانه‌های استاندارد بیشتر از گذشته شود.

در پایان مراسم تعدادی از واحد صنعتی نمونه استاندارد برگزیده و معرفی شدند که شرکت فولاد اکسین خوزستان برای دومین بار به عنوان واحد نمونه در سطح ملی در تولید ورق فولاد گرم نوردیده معرفی و مهندس قنواتى مديرعامل شركت تنديس واحد نمونه استاندارد را دريافت نمودند.

شایان گفتن است فرآیند انتخاب واحدهاي نمونه از سوى سازمان ملی استاندارد و به صورت سالانه و طی بازرسی ها و نمونه برداریهای دوره ای ، تمدید سالیانه گواهینامه ها ، بررسی دوره های آموزشی گذرانده شده پرسنل ، موارد تحقیق و توسعه و... صورت می پذیرد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار