شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
عذرخواهی رسمی رئیس فدراسیون کره از طرفداران
در پی ثبت چهارمین شکست متوالی برابر ایران که از آن به عنوان فاجعه فوتبال کره نام برده شد، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به صورت رسمی از مردم عذرخواهی کرد.
 با ثبت چهارمین شکست متوالی 1-0 برابر ایران که برای اولین بار در تاریخ رقابت این دو کشور مدعی فوتبال در قاره کهن رقم خورد، رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی با افزایش فشار انتقادات به عذرخواهی رسمی از مردم این کشور پرداخت و نوید داد به زودی شاهد درخشش دوباره ببرهای آسیا در رقابت های بین المللی خواهند بود.



چانگ میون جیو در مصاحبه ای با یونهاپ کره گفت: «از این که بخواهیم بعد از شکست برابر ایران آن هم تنها با گذشت چهار بازی از مقدماتی جام جهانی این گونه ناامید شویم، اصلا حس خوبی ندارم؛ گرچه وظیفه خودم می دانم به صورت رسمی از طرف فدراسیون فوتبال، کادر فنی و اعضای تیم ملی از تمام مردم به خاطر شکست در تهران عذرخواهی کنم».

او در ادامه افزود: «همواره رقابت های مقدماتی جام جهانی دشوار بوده و در این دوره دشوارتر هم شد چون در گروهی قرار گرفتیم که مدعیان آماده ای دارد. در حال حاضر، ما دنبال فراموش کردن اتفاقات بازی با ایران هستیم؛ چون یک بازی مهم با ازبکستان پیش رو است که باید حتما در آن برنده شویم و دوباره به جایگاه خود در جدول سر و سامان بدهیم».

رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی در ادامه، به انتقادات از اشتیلیکه و شایعه برکناری او نیز واکنش نشان داد و تصریح کرد: «متاسفانه تفاوت هایی میان فرهنگ غربی با فرهنگ کشورهای آسیایی به خصوص کره وجود دارد که همین تفاوت ها زمینه سوء تفاهم های اخیر را فراهم کرد. در کشورهای غربی و اروپایی مربی بیشتر به یک متخصص شبیه است در حالی که برای ما مربی نقش یک پدر و رهبر را بازی می کند؛ از همین رو فکر می کنم انتقادات اخیر از اشتیلیکه چندان منطقی نباشد؛ گرچه خود او هم اعتقاد دارد باید از این پس بیشتر مراقب صحبت هایش باشد».

چانگ در پایان از کره ای ها خواست دست از انتقادات بردارند؛ چون در حال حاضر کره بیشتر از هر چیزی به آرامش نیاز دارد تا بتواند در مسیر صعود به جام جهانی قرار بگیرد. نکته جالب در خصوص رئیس فدراسیون کره جنوبی به حضور او در این سمت در سه شکست اخیر کره ای ها مقابل ایران باز می گردد که انتقادات فراوانی برایش در پی داشت و باعث شد تا چانگ با میانگین همکاری 15 ماهه با مربیان تیم ملی از حیث تغییرات روی نیمکت رهبری رکورددار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار