شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی تحویل ندادن بودجه به مجلس شورای اسلامی عمدی است و برخی خیال‌هایی در سر دارند.

سیدشریف حسینی اظهار داشت: در شرایط کنونی تعمدا دولت بودجه را تدوین نمی‌کند و به مجلس نمی‌فرستد و برخی برای این تاخیر برنامه‌ریزی کردند.

وی با اشاره به سابقه تدوین بودجه در کشور گفت: در سال‌های گذشته با نظر مثبت به این مسئله نگاه می‌کردیم ولی در شرایط کنونی تنها به این نتیجه می‌رسیم که تعمدا این بودجه تدوین نمی‌شود و به مجلس ارسال نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی کارشناسان معتقدند که باید بودجه در لحظات پایانی سال به مجلس ارسال شود تا همه شرایط سال آتی از نظر تحریم‌ها و قیمت نفت مشخص شود ولی این تنها به کشور در تدوین بودجه‌ای کارشناسی شده لطمه وارد می‌کند.

حسینی با تاکید بر اینکه برخی به دنبال مسائلی خاص هستند، افزود: در شرایط کنونی به دنبال ایجاد روزنه‌هایی در بودجه هستند تا بتوانند در شرایط مختلف هر طوری که بخواند از آن استفاده کنند و به این دلیل بودجه را دیر تحویل می‌دهند که مجلس به دلیل فشار کاری در بررسی بودجه این روزنه‌ها را نبیند.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که بودجه سال‌ آینده به این زودی‌ها به مجلس ارسال نمی‌شود و به این دلیل انتظار ارسال آن را نیز نداریم.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی وضعیت بودجه حساس است زیرا بودجه سال آینده بودجه‌ای مقاومتی است و برای دولت آینده نیز تدوین می‌شود و باید به نحوی بودجه نوشته شود که دولت آینده بتواند فعالیت خود را به درستی آغاز کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بهتر است هرچه سریع‌تر بودجه را تدوین کند و برای بررسی و تصویب آن را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار