شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
طارمی عمدی مرا زد
حسین بغلانی مدافع تیم صنعت نفت آبادان که به دلیل برخورد با مهدی طارمی با آمبولانس راهی بیمارستان شد وضعیت مساعدی ندارد اما بهتر از روز بازی است.

او درباره اتفاقات دیدار مقابل پرسپولیس، گلایه‌هایش و همچنین برخوردش با مهدی طارمی در این بازی صحبت‌های جالبی را بیان می‌کند.


                        



حرف‌های بغلانی را در زیر می‌خوانید:


حرکت طارمی عمدی بود


به قصد سرزنی رفتم تا ضدحمله حریف را خنثی کنم و مهدی طارمی با وجود فاصله‌ای که با من داشت به هوا بلند شد و کتفش با گیجگاهم برخورد کرد. معتقدم آن حرکت را به عمد انجام داد. بعد از برخورد او روی هوا حالم بد شد و غش کردم. در حال حاضر هم خیلی وضعیتم مناسب نیست، تا روز گذشته بیمارستان بودم و هنوز به آن صورت حالم مساعد نیست. نمی‌دانم کتفم شکسته یا در رفته، فعلا با آتل بستم تا نتیجه عکس‌هایم بیاید.

 


فغانی با دست به پزشک اشاره کرد فعلا نیا!


طارمی بار دومی بود که این حرکت را انجام می‌داد و جالب اینجا بود که بالای سرم ایستاده بود و فکر می‌کرد تمارض کردم. جالب‌تر اینکه آقای فغانی داور مسابقه به او حتی کارت زردی هم نشان نداد. در فیلم بازی دیدم که فغانی به پزشکمان با دست اعلام می‌کند که صبر کند و او به زودی از روی زمین بلند می‌شود. نزدیک 2 دقیقه روی زمین بودم و چطور می‌توانستم تمارض کرده باشم.

 


پرسپولیسی‌ها می‌گفتند ما بحرینی بازی می‌کنیم


به اعتقاد پرسپولیسی‌ها ما بحرینی بازی کردیم و قصد وقت‌کشی در بازی را داشتیم. این صحبت‌ها درست نیست؛ باید احتمالا پای بازیکن ما قطع می‌شد تا متوجه می‌شدند که تمارض نیست. داور باید بیشتر از این‌ها وقت اضافه می‌گرفت فقط 2 دقیقه و بیشتر از آن من روی زمین افتاده بودم حالا شما تصور کنید که این بازی چقدر تنش و درگیری داشت و باید حداقل بالای 5 دقیقه وقت اضافه می‌گرفتند که تنها 3 دقیقه وقت اضافه گرفته شد.

 

 


خشونت در شأن و شخصیت بازیکنان پرسپولیس نیست


بازی صحنه‌های توهین‌آمیز بسیاری داشت و بازیکنان پرسپولیس در این دیدار خیلی فحاشی می‌کردند. در یک صحنه بازیکن خارجی‌مان روی زمین افتاده بود و مسلمان بالای سر او فحاشی می‌کرد و این در شأن و شخصیت بازیکنان پرسپولیس نبود. چرا باید در صحنه برخورد شادکام و مسلمان که آنها می‌توانستند مشکلشان را با هم حل کنند فرشاد احمدزاده از 50 متری زمین به سمت شادکام استارت بزند و بخواهد درگیر شود. پاهای امیر زلیکانی را نگاه کنید انگار چاقو خورده است، نمی‌دانم چطور روی پای او تکل انجام دادند که پاهایش اینطور شده است.

 


مسلمان همیشه مورد علاقه‌ام بود اما در این بازی چیز دیگری دیدم


محسن مسلمان که تقریبا هم‌پست هستیم بازیکن مورد علاقه‌ام بود و برایش احترام خاصی قائلم اما اگر قرار باشد در بازی چیز دیگری از او ببینم خب موضوع قطعا فرق می‌کند. نمی‌خواهم فوتبال او یا عملکردش را زیر سوال ببرم اما او می‌توانست بهتر از این‌ها برخورد کند. به نظرم همه چیز فوتبال نیست و یک روزی فوتبالمان تمام می‌شود و این اخلاقیات است که در ذهن‌ها می‌ماند.

 


سیدجلال در برخوردها باتجربه عمل کرد


سیدجلال حسینی تنها بازیکن پرسپولیس بود که سعی در آرام کردن جو بازی داشت. او حتی سریع در صحنه درگیری فرشاد احمدزاده و محمد شادکام حاضر شد تا تنش را از بازی دور کند. او باتجربه‌ای و دانشی که داشت بازی را کنترل می‌کرد اما با این اوصاف باز هم این بازی خیلی تنش و برخورد داشت.

 


صنعت هم می‌برد باز این صحبت‌ها را می‌گفتم


مطمئن باشید اگر می‌بردیم هم این صحبت‌ها را انجام می‌دادیم و اینکه گفته می‌شود چون باخت داشتیم این صحبت‌ها را انجام دادم نه اصلا اینطور نیست. معتقدم اینطور بردها خوب نیست چه صنعت و چه هر تیم دیگری این رفتارها را می‌کرد مطمئن باشید همین صحبت‌ها را انجام می‌دادم. پرسپولیس تیم بزرگی است و این رفتارها آنها را بزرگ که نمی‌کند بلکه حتی زیرسوال هم می‌برد. این رفتارها در فوتبال اصلا خوب نیست.

 


پرسپولیس روی تعویض طلایی‌اش به گل رسید


پرسپولیس نیاز مبرمی به این برد داشت و در مقابل این باخت چیزی از ارزش‌های صنعت کم نمی‌کرد چون ما مقابل تیم صدرجدولی بازی داشتیم، تیمی که 5، 6 بازیکن تیم‌ملی در آن حضور دارند و 60، 70 میلیون هوادار دارد. ما توقع چنین بازی سختی را مقابل آنها داشتیم و می‌دانستیم قطعا از سوی آنها زیرفشار باشیم. آنها با تعویض طلایی‌شان و آوردن رامین رضائیان به بازی توانستند به گل برسند؛ گرچه یکی از بهترین روزهای خوب حسن هوری بود و توانست 86 دقیقه موقعیت‌های خطرناک پرسپولیس را دفع کند.

 

 


پرسپولیس باید خودش را در حد تیم‌ملی نشان بدهد


پرسپولیس در صدرجدول حضور دارد، مربی خوبی مثل برانکو ایوانکوویچ را بالای سر خود دارد و به جرات می‌گویم که صدرجدول حقشان است اما آنها با حضور بازیکنانی مثل بیرانوند، امیری، سیدجلال و ... که در تیم‌ملی حضور دارند باید شخصیت ملی داشته باشند که متاسفانه در  این بازی ما چنین رفتاری از آنها ندیدیم. برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم و همانطور که گفتم صدرنشینی را لایق این تیم می‌دانم.

 


20 سال از پدیده بودن صنعت می‌گذرد


اینکه می‌گویند ما پدیده لیگ‌برتر هستیم درست نیست. دوست ندارم این کلمه را درباره صنعت نفت بشنوم چون صنعت تیم ریشه‌داری است، آبادان 20 سال پیش از پدیده بودن گذر کرده اگرچه در یک مقطع در لیگ برتر نتایج خوبی کسب نکرده اما همچنان تیم بزرگی است و دیگر پدیده نیست.

برچسب ها: صنعت نفت ، بازی ، مدافع
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار