شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
نورمحمد تربتی‌نژاد عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در گفت و گو با شوشان:
تغییرات کابینه‌ دولت در شرایطی تشکیل شد که مجلس نهم چندان با دولت همسو نبود و به گونه‌ای شکل گرفت که مطابق با شرایط ان زمان بوده است...

اختصاصی شوشان/ ابراهیم حاتمی خبرنگار پارلمانی : دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده گرگان و آق قلا، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم و عضو شورای مرکزی فراکسیون امید، در گفتگوی اختصاصی با شوشان، درباره انتقادات برخی فراکسیون‌ها نسبت به معرفی وزرا توسط دولت به مجلس بدون مشورت با فراکسیون‌ها، اظهار کرد: معمولا در سیستم‌های و نظام مختلف جهان عرف است که رئیس جمهور با مشورت وهمفکری فراکسیون‌های مختلف اقدام به معرفی وزرای پیشنهادی می‌کند اما طبق توضیح معاون پارلمانی دولت این اقدام با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، اینگونه رقم خورد چون ممکن بود این کار به درازا بکشد. بنابراین رئیس‌جمهور خود اقدام به معرفی آن‌ها به مجلس کرد که مورد انتقاد برخی فراکسیون‌ها قرار گرفت.

وی، درباره عملکرد فراکسیون امید، گفت: این فراکسیون از لحاظ ارکان تشکیلاتی چندین رکن (شورای مرکزی، مجمع عمومی و... ) دارد و با توجه به موضوعات مختلف جلساتی برگزار می‌کند مثلا جهت رای اعتماد سه وزیر پیشنهادی 4 جلسه برگزار کردیم.

 عضو شورای مرکزی فراکسیون امید، تصریح کرد: فراکسیون امید شامل اصلاح‌طلبان و حامیان دولت است که در مجموع حدود 170 رای دارند و بسیار منسجم عمل می‌کنند. لااقل بخش اصلاح‌طلبان آن حدود صد رای دارد.

تربتی‌نژاد، با اشاره به تشکیل فراکسیون نمایندگان شمالی (سه استان گلستان، مازندران و گیلان) افزود: فراکسیون البرزنشینان (شامل استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان و البرز) نیز از قبل تشکیل شده بود.

وی، ادامه داد: اعضای هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان شمالی به عنوان هیات اعضای موسس (که همان دبیران مجمع نمایندگان سه استان هستند) به صورت موقت تعیین شدند و قرار است هیات رئیسه موقت آئیین‌نامه داخلی را تعیین کنند تا به صورت رسمی‌تر کارها ادامه یابد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا، تصریح کرد: هیات اعضای موسس همان دبیران مجامع سه تا استان هستند که به صورت موقت آیین نامه داخلی فراکسیون را پیگیری می‌کنند. در فراکسیون البرزنشینان نیز دبیران فراکسیون انتخاب شدند و جلساتی در این رابطه داشتیم.

تربتی‌نژاد، با بیان اینکه هر سه وزیر به همراه همراهان به صورت گسترده با فراکسیون‌های مختلف از جمله فراکسیون نمایندگان شمالی جلساتی داشتند، گفت: تغییرات کابینه‌ی دولت در شرایطی تشکیل شد که مجلس نهم چندان با دولت همسو نبود و به گونه‌ای شکل گرفت که مطابق با شرایط ان زمان بوده است. اما پس از روی کار آمدن مجلس دهم، شرایطی پیش آمد که دولت تصمیم گرفت به ترمیم کابینه بپردازد تا مردم پس از تغییر مجلس شاهد تغییر دولت هم باشند.

وی، در پایان، اظهار کرد: انتظار می‌رفت در زمینه اقتصادی نیز در بعضی ابعاد وزرای جدید معرفی شوند. با این حال فکر می‌کنم با تعیین وزرای فعلی بخشی از انتظارات مردم برآورده شده است. قطعا با شرایط موجود و بررسی های انجام شده بنظر اینجانب این سه وزیر معرفی شده امروز رای اعتماد را از نمایندگان خانه ملت خواهند گرفت و برای بهبود شرایط موجود قدم های مثبت ای را خواهند برداشت.




* خبرنگار پارلمانی شوشان در مجلس شورای اسلامی

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار