شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
به دلیل عدم صدور مجوز؛
مسئول کمپ راه سبز بهبودی می گوید: در حدود دو سال فعالیت، توانسته ایم ۸۰۰ نفر را از دام اعتیاد نجات دهیم.
 خزعل عبادی مسئول تنها کمپ ترک اعتیاد در شهرستان هندیجان، اظهار داشت: بنده از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس هستم که در آن دوران طلایی از کیان اسلام دفاع کرده‌ام، اکنون با پایان جنگِ سخت که دشمنان بر ما تحمیل کرده بودند، می‌خواهم وارد مبارزه با جنگ نرم دشمنان شوم تا بلکه خدمتی به جوانان شهرم انجام داده باشم.

وی افزود: بنده با تمام توان و با استفاده از هزینه‌های شخصی و کمک خیرین، اقدام به راه اندازی مرکز ترک اعتیاد کرده  و از سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۹۴ ، موفق به نجات ۸۰۰ نفر  از دام افیون شدیم.

وی گفت: افراد مضر جامعه را در این مدت به جوانان مفید تبدیل کرده‌ایم و به آغوش گرم خانواده‌های خود برگشته اند؛ اما متأسفانه توجهی به این مرکز و جوانان ندارند.

عبادی عنوان کرد: متولیان امر به‌جای اینکه با ما همکاری مادی و معنوی کنند و به داد جوانان مصیبت‌زده افیونی برسند و آن‌ها را از بند این ماده خطرناک و نابودگر رهایی بخشند، این مرکز را پلمپ کرده و زخمی بر زخم های ما افزوده‌اند.

وی افزود: همه مسئولان شهرستان هندیجان ازجمله امام‌جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار، از وضعیت کمپ رضایت دارند و موافق هستند این مرکز کار خود را باقدرت ادامه دهد، اما متأسفانه اقدامی در جهت بازگشایی کمپ صورت نگرفته است. انتظار داریم مسئولانِ ذیربط، همکاری کنند.

مسئول کمپ ترک اعتیاد هندیجان بیان کرد: مرکز «راه سبز بهبودی» تنها کمپ ترک اعتیاد شهرستان هندیجان است که توانسته در مدت کوتاهی خدمات بزرگی به جامعه ارائه دهد.

وی گفت: ادامه ی فعالیت این کمپ را مشروط به معرفیِ فردی با مدرک پزشکی یا کارشناس ارشد روانشناسی نموده اند که متأسفانه اجرای این درخواست تا کنون به دلیل محرومیت منطقه برای ما مقدور نبوده، این در حالی است که اکثر کمپ های مشابه در شهرستان‌های اطراف هندیجان با مدارک دیپلم یا سیکل، مشغول فعالیت هستند.

عبادی عنوان کرد: بعد از تعطیلی کمپ ترک اعتیاد بیشتر جوانان به مواد مخدر برگشتند که این ضایعه اسفناک و وحشتناکی برای جامعه است، امیدواریم این مشکل مرتفع گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شمیل پور امام‌جمعه هندیجان در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: تعطیلی این مرکز به صلاح شهرستان هندیجان نیست و مسئولان مربوطه باید با مسئول مرکز همکاری کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر هندیجان افزود: مرکز ترک اعتیاد ازنظر فرهنگی و امنیتی مورد تایید همه دلسوزان هندیجان است چراکه جوانان را به سمت پاکی وزندگی سالم سوق می‌دهد و لازمه همه شهرستان‌ها و مردم است.

امام‌جمعه هندیجان به این مسأله اشاره نمود که در تیرماه سال جاری، مکاتبه ای مبنی بر تایید اقدامات این مرکز به بهزیستی هندیجان داشته و اعلام کرده بودیم که اقدامات و تلاش های این رزمنده و یادگار هشت سال دفاع مقدس با توجه به اینکه در این شهرستان محروم وجود چنین مرکزی برای نجات جوانان بسیار ضروری و نعمت خواهد بود، انتظار داریم در راه اندازی و ادامه فعالیت آن، همکاری و مساعدت گردد. ولی متأسفانه با وجود نامه‌نگاری اینجانب و تماس های دلسوزان دیگر، این کمپ هنوز بازگشایی نشده است.

یونس احمدی، کارشناس پیشگیری از اعتیاد معاونت توسعه امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: متاسفانه این کمپ مجوز قانونی ندارد و توسط مراجع قضایی پلمپ شده است. لذا مسئولیتی متوجه بهزیستی نیست.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار