ماه نطق های آتشین نمایندگان خوزستان / به زودی تحقیق و تفحص مجلس از استانداری خوزستان انجام می شود ! / سید شریف حسینی : اگر رئیس جمهور جوابیه می داد حتما جوابشان را می دادم / لطفا یکی از آقایان پاسخ دهد! "> عملکرد اقتصادی استاندار زیر ذره بین پارلمان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴

ماه نطق های آتشین نمایندگان خوزستان / به زودی تحقیق و تفحص مجلس از استانداری خوزستان انجام می شود ! / سید شریف حسینی : اگر رئیس جمهور جوابیه می داد حتما جوابشان را می دادم / لطفا یکی از آقایان پاسخ دهد!

اختصاصی شوشان : ماه خوزستانی های مجلس ! این شاید تنها نامی است که می توان در وصف بهارستان نشینان گفت. شاید خوزستانی های مجلس نهم آمده اند تا تلافی سکوت همه این سالیان را فریاد زنند. از جلیلی و انصاری گرفته تا صالحی نسب و شریعتی و شکرخدا! و سید شریف حسینی که تابو شکن نطق های انتقادی خوزستان است و این اواخر محرومیت خوزستان را در زمستان بهارستان فریاد زد. البته این گمان می رود که دیگر نمایندگان خوزستان راه درست را در الگو برداری از این نماینده پیش گرفته اند که الحق بهترین راه برای رسیدن به اهداف خوزستان محروم است.

در تمام این نطق های یک ماه گذشته تبلور محرومیت خوزستان از دید بهارستان نشینان مشهود و مشکور بود. آنجا که همگی، حتی نمایندگان موافق دولت و استاندار خوزستان، بر این اصرار داشتند تا دینی که معمار کبیر انقلاب از آن یاد کرده بود به خوزستان ادا نشده است!

در این میان اما استاندار خوزستان در قامت اول شخص دولت در استانی که داعیه دار محرومیت است برای اولین بار به نقد نطق سید شریف پرداخته و جوابیه ای در خبرگزاری همسو با خود منتشر کرده است. آری، برای نخستین بار انتصابی ها در قامت نقد انتخابی ها بلند شده و نطق یک انتخابی را سیاه نمایی دانند. اما این جوابیه در زمانی است که اکثر نمایندگان صحبت های تندی در دفاع از زاد بوم خود؛ خوزستان،  ارائه کرده بودند.

استاندار خوزستان در قسمتی از جوابیه خود گفته است :

«نماینده محترم شهرستان اهواز جناب آقای سید شریف حسینی هفته گذشته در نطق خود مطالبی مطرح نمودند که کاملا در تعارض با منویات مقام معظم رهبری در ارائه صحیح و درست مطالب به مردم و جلوگیری از سیاه نمایی و آب به آسیاب دشمن ریختن قرار دارد.»

استاندار خوزستان بعد از توضیحات خود در بند چهارم جوابیه نیز می گویند : «جناب آقای حسینی چندین سال به عنوان بخشدار مرکزی اهواز و شهردار بوده اند و بهتر است خود قضاوت بهتری از شرایط گذشته و حال داشته باشند و هم اینکه ،چنانچه عقب ماندگی وجود دارد پاسخگویی دوران مسئولیت خود در دوره اصلاحات باشند که هیچ توجهی به خوزستان نشد.»

به همین مناسبت بر آن شدیم تا در قالب گفتگو با سید شریف حسینی نظر وی را جویا شویم.

نماینده مردم اهواز، سید شریف حسینی با توجه به جوابیه استاندار خوزستان به وی، گفت : هر شخصی در هر رده از نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند نظر خود را بیان کند و نظام ما با تدابیر مقام معظم رهبری آزادی بیان را در حد اعلای خود داراست. اما مردم ما آنقدر به این فهم رسیده اند که چه کسی واقعیت ها را بیان می کند، چون واقعیت در جامعه امروز بر هیچ کس نهان نیست.

سید شریف در ادامه سخنان خود و در جواب به این سوال که چرا جوابی بر جوابیه استاندار منتشر نمی کنید گفت : اعتقاد بنده این است که با توجه به جایگاهی که نمایندگی مجلس دارد و تک تک نمایندگان بنا به آرای مردم انتخاب شده اند، در شان یک نماینده نمی بینم بخواهد جواب استاندار یک منطقه را بدهد. حتما اگر رئیس جمهور جوابیه می داد جواب ایشان را می دادم اما جایگاه نمایندگی مجلس فرا تر از این سخنان است. زیرا به فرموده حضرت امام (ره) مجلس در راس امور است.

حسینی در ادامه افزود : کار ما در مجلس فریاد محرومیت است و پیگیری برای خواسته های مردم. سخن من نیز چیزی جز خواسته مردم نبود. اما جایی که به من جوابی داده شود چون در قالب انتقاد از بنده است ترجیح می دهم با سعه صدر رفتار کرده و قضاوت را به مردم خوزستان واگذار کنم. بی شک مردم بهترین قضاوت کنندگان اند.

نماینده مردم اهواز در ادامه سخنان خود با توجه به گفته استاندار که سمت سابق وی را یاداوری کرده بود با خنده گفت : اگر من به عنوان بخشدار مرکزی اهواز بودم ایشان که معاون استاندار دولت هاشمی بوده پس به خود حجازی این انتقاد در قالب وسیع تری مطرح است.

حسینی در پایان خبر داد : به زودی یک کمیته تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی پیرامون نظارت مجلس، به استانداری خوزستان فرستاده می شود تا نحوه تقسیم اعتبارات، نحوه جذب اعتبارات ، نحوه جذب نیروها در زمینه ی مختلف به ویژه بومی و غیر بومی ، نحوه انتخاب نمودن پیمانکاران و ترک تشریفات و موارد دیگر را بررسی کنند.

در آخر اما این نکته مغفول ماند که چگونه است که استاندار خوزستان جواب سید شریف حسینی را می دهد اما به نطق های تند تر نمایندگان همسو با خود سکوت اختیار می کند؟ و به راحتی از کنار آن می گذرد.

آیا این جوابیه فقط به یک نماینده خاص بود یا با تمام کسانی است که نطق های آتشین ارائه می کنند. لطفا یکی از آقایان پاسخ دهد!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار