شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
افتتاح طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی شهدای مرودشت
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: پتروشیمی های کارون و تخت جمشید آماده بهره برداری هستند و برای سه هزار نفر اشتغالزایی می کنند.

به گزارش مهر، امید شهیدی نیا عصر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت ارزش آفرین و به عنوان تنها راهکار جلوگیری از خام فروشی و تبدیل ارزش افزوده بیشتر از سال ها پیش مورد توجه جدی کشور قرار گرفت و برنامه ریزی خاصی در این حوزه انجام شد.

وی افزود: شرکت ملی پتروشیمی در نهایت با برنامه ریزی که انجام داد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطرح است و اولین منطقه تخصصی کشور را بنیان گذاشت که با هدف توسعه صنعت پتروشیمی که مزیت های خاصی به ویژه فراهم بودن خوراک در منطقه، دسترسی به آب های بین المللی و وجود نیروهای متخصص در منطقه و بازار کار خوب؛ سال ۷۶ با وسعه ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار احداث و زیرساخت های لازم برای آب، گاز، برق، ساخت اسکله ها، جاده های مواصلاتی، راه آهن در این  منطقه فراهم و حدود ۴ میلیارد دلار به ارزش فعلی در آن منطقه فراهم آمد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اضافه کرد: بر این اساس شرکت های پتروشیمی برای ایجاد در منطقه طراحی شد که تا این لحظه در حوزه صنایع بالادستی، میان دستی، پایین دستی، سبک و خدماتی ۱۶۱ مجوز احداث واحدهای صنعتی را صادر و از این مجموع تاکنون ۹۱ واحد فعال شدند.

شهیدی نیا گفت: توانستیم در این زمینه ظرفیتی در حددود ۲۶ میلیون تن ایجاد کنیم که سرمایه گذاری آن ۱۷ میلیارد دلار است. این یعنی یک ظرفیت بزرگ ۴۳ درصد ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور؛ در کنار عسلویه دو قطب ویژه پتروشیمی کشور هستیم.

وی ادامه داد: مرکز تحقیق و پژوهش بسیار پیشرفته که بسیاری از لایسنس هایی که در صنعت پتروشیمی مورد استفاده است را در حال بررسی و تحقیق و توسعه داریم.

راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر عنوان کرد: یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای بسیار مجهز در منطقه برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این صنعت احداث شده که ظرفیت بسیار خوبی برای استان است که در مسیر توسعه از آن استفاده شود.

وی بیان کرد: توانستیم ۳۰ هزار شغل ایجاد کنیم و ۲۲ طرح در حال احداث داریم که بین ۲۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت دارند و پتروشیمی کارون و تخت جمشید آماده بهره برداری هستند و سرمایه گذاری آن نزدیک به دو میلیارد دلار و سه هزار نفر اشتغالزایی دارد.

شهیدی نیا اضافه کرد: ۴۰ واحد تقریبا نیمه فعال داریم که مجوز گرفتند ولی پیشرفت مناسبی ندارند که برنامه ریزی شده تا مشکلات سرمایه گذاران حل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تصریح کرد: در حوزه صنایع پایین دست و تکمیلی که دغدغه اصلی توسعه کشور است و می توانیم بیشترین اشتغالزایی را ایجاد کنیم طرح های بسیار ۲۶ طرح امکان سنجی آن انجام و آماده واگذاری به فعالان بخش خصوصی و صنعتگران است و حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد و یک هزار و ۳۰۰ شغل جدید ایجاد می کند.

به گزارش مهر، خستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان عصر امروز پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان به افتتاح رسید.

این نمایشگاه چهارم تا هفتم آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار