شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: گسترش و استفاده بهینه از سرمایه گذاری یکی از رموز موفقیت استان در دستیابی به رشد پایدار و بالای اقتصادی است.

سید علی بحرینی مقدم عصر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان مواهب بسیاری دارد که بخشی از این توانمندی ها را نام می برم. موقعیت ویژه جغرافیایی خوزستان در تعامل با منطقه و جهان و دسترسی به آب های آزاد و مرز زمینی با کشور عراق، وجود زیرساخت های لازم از جمله فرودگاه های بین المللی، راه های مناسب و خطوط ریلی، منطقه آزاد تجاری اروند در شهرستان آبادان و خرمشهر و برخورداری از نیمی از مساحت های تالاب های بین المللی به وسعت ۴۰۰ هکتار، حدود ۷۰ درصد نفت صادراتی ایران از خوزستان استحصال می شود.

وی افزود: وجود منطقه پتروشیمی بندر امام، وجود شرکت های بزرگ تولید فولاد که ظرفیت تولید آنها در آینده به هشت میلیون تن افزایش پیدا می کند همچنین از جمله ظرفیت های خوزستان است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: وجود کارخانجات سیمان که ظرفیت آنها در آینده به ۹.۷ می رسد، وجود شهرک های صنعتی با ۷۰۰ واحد به بهره برداری رسیده شده، برنامه ریزی برای رسیدن به تولید بالای ۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی و همچنین وجود ۶ سد بزرگ نیز از جمله دیگر مواهب خوزستان است.

بحرینی مقدم ادامه داد: خوزستان به نوعی تنوعی از تمامی مواهب الهی ایران زمین است. اهمیت و حساسیت اقتصاد خوزستان موضوعی ملی و فرا استانی بوده و اقتصاد کلان کشور بسیار متأثر از اقتصاد این استان است.

وی اضافه کرد: اهمیت و حساسیت اقتصاد خوزستان موضوعی ملی و فرااستانی بوده و اقتصاد کلان کشور بسیار متأثر از اقتصاد این استان زرخیر است. در همین راستا به منظور استفاده حداکثری از این  فرصت و دستیابی به توسعه پایدار همانطور که در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و افق ۱۴۰۴ بر ارتقای قدرت، توان تولید اقتصاد کشور با ویژگی های رشد پرشتاب و مستمر دیده شده و رفاه بالاتر برای مردم استان نیاز به برنامه ریزی هماهنگ و مستمر و درک صحیح از خواسته ها و نیازهای شهروندان است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: گسترش و استفاده بهینه از سرمایه گذاری یکی از رموز موفقیت استان در دستیابی به رشد پایدار و بالای اقتصادی است. بر همین اساس افزایش سرمایه گذاری هر چند شرط کافی در دستیابی به رشد توسعه اقتصادی نیست اما شرط لازم آن به شمار می رود؛ از این رو افزایش سرمایه گذاری و همچنین تخصیص بهینه سرمایه ها به فعالیت هایی که حداکثر کار آمدی بهره وری را داشته باشد یک ضرورت اجتناب پذیراست.

وی خطاب به استاندار خوزستان تصریح کرد: بدون تردید اجرای مدل اقتصاد مقاومتی و رشد و پیشرفت درونزا بودن اقتصاد بدون شناخت ظرفیت ها و قابلیت ها و یا اینکه بدون آشنایی با مشکلات، واقعیت ها و امکانات استان امکان پذیر نیست.

بحرینی مقدم یادآور شد: توزیع نامتوازن اعتبارات و امکانات با توجه به تنوع زیست بوم طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی اجتماعی و قومی ضرورت و فوریت برنامه ریزی برای پویایی درون استان را آشکارتر می کند.

هدایت امکانات و اعتبارات پیرامون ایجاد و توسعه زیرساخت ها

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: هدایت امکانات و اعتبارات پیرامون ایجاد و توسعه زیرساخت ها، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: اهتمام به منظور اشاعه فرهنگ سرمایه گذاری و ایجاد باورعمومی، تلاش در راستای استفاده بهینه و کامل از ظرفیت های استان، توسعه زیر ساخت ها به منظور جذب سرمایه گذاری، یکپارچه سازی فرآیندهای جذب سرمایه گذاری در استان و حذف فعالیت های تکراری و موازی در کلیه دستگاه ها از جمله برنامه های این معاونت است.

بحرینی مقدم بیان کرد: ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در راستای کاهش زمان پاسخگویی، امکان ارائه خدمات غیرحضوری و تحت وب، شفافیت در امور و افزایش قدرت تصمیم گیری مراجعان، تقویت نگرش فرآیندی و حذف واسطه ها و توزیع عادلانه اطلاعات از دیگر برنامه های این معاونت است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان همچنین عنوان کرد: توجه ویژه به بازار سرمایه و تقویت آن به عنوان متولی اصلی جذب و هدایت سرمایه از طریق افزایش آگاهی مردم و سرمایه گذاران خرد، انجام مطالعات و آماده سازی طرح های توجیهی فنی و اقتصادی پروژه های منتخب توسط مشاوران  ذیصلاح، تلاش به منظور ایجاد چرخه کامل تولیدات در بسیاری از صنایع مادر و جلوگیری از خام فروشی و توجه ویژه به امر صادرات و توسعه زیر ساخت های مورد نیاز صادرات از دیگر برنامه های این معاونت است.

وی اضافه کرد: اهتمام جهت برندسازی و افزایش توان رقابتی شرکت های داخلی، توجه ویژه به موضوع خرید داخلی برای استفاده از همه ظرفیت های تولید استان، حفظ وضعیت موجود و استفاده حداکثری از منابع و تسهیلات به منظور نوسازی صنایع، استفاده از توان علمی دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی و شرکت های دانش بنیان و نخبگان اقتصادی و صنعتی، تلاش برای ایجاد فضای اعتماد و اطمینان برای فعالان اقتصادی، ایجاد تنوع در فرصت های سرمایه گذاری نیز در دستور کار این معاونت است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: به اعتقاد بنده و کارشناسان ریشه بسیاری از مشکلات و گرفتاری های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و سایر بخش ها در حوزه  اقتصادی است و بهترین راه برون رفت را جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی یافته ایم.

بحرینی مقدم در پایان افزود: ایجاد یک عزم و باور عمومی، اجتناب از بخشی نگری و حمایت همه جانبه دستگاه های دولتی و خصوصی یقینا راه میانبر به رفاه اقتصادی و معیشتی مردم خونگرم خوزستان است و در این راستا هرگونه بی توجهی و کم توجهی نه تنها آسیبی جدی به اقتصاد استان و به تبع آن کشور را به دنبال دارد بلکه سبب فرصت سوزی هم می شود.

برچسب ها: سرمایه گذاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار