شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
بخشی از مشکلات نتیجه سهل انگاری مدیران است
دو تن از نمایندگان کلانشهر اهواز در نشست بررسی مشکلات شهری نسبت به شرایط موجود در این کلانشهر و وضعیت آبگیری تالاب هورالعظیم انتقاداتی را عنوان کردند.

در همین رابطه جواد کاظمی‌نسب اظهارکرد:در حال حاضر حدود 60 الی 70 هزار هکتار از مساحت تالاب هور‌العظیم آبگیری نشده و این محدوده به کانون اصلی تولید ریزگرد‌ها در استان خوزستان تبدیل شده است.نماینده اهواز در مجلس با اشاره به ادعاهای مسوولان مبنی بر آبگیری 62 درصدی تالاب هور‌العظیم، افزود: نمایندگان خوزستان هیچ‌گاه بر این ادعا صحت نگذاشته و با توجه به بازدید میدانی و همچنین گزارش‌های مستند متخصصان حوزه تالاب‌ها این ادعا بیشتر به یک افسانه می‌ماند تا یک واقعیت! وی تصریح کرد: همان بخشی‌هایی که مدعی آبگیری آن‌ها شده‌اند، از زه‌آب‌های نیشکر اشباع شده که طبق اظهارنظر مدیرکل امور تالاب‌ها در بازدید میدانی 4 آبان‌ماه این زه‌آب‌ها باعث مسموم‌شدن آب هور و زمینه‌ساز مرگ آبزیان و گونه‌های مختلف گیاهی و پرندگان شده است. کاظمی‌نسب متذکر شد: چنانچه مسوولی در استان گزارش‌هایی خلاف واقعیت از شرایط اسفبار تالاب هور‌العظیم به مرکز داده باشد، بازخواست خواهد شد.

همچنین علی ساری در ادامه این جلسه ضمن اشاره به مشکل آبگرفتگی معابر در کلانشهر  اظهار داشت: روزهای آینده به طور قطع شاهد بارش باران در اهواز خواهیم بود که متاسفانه به دنبال آن آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها رخ خواهد داد و در این حالت مردم از همه مسوولان ناراضی خواهند بود.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه رفع این مشکل نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است، افزود: در گذشته اقداماتی در خصوص دفع آب سطحی در اهواز انجام شده اما به دلیل آنکه کارها به صورت علمی و اساسی نبوده اکنون تاحدودی تاسیسات مربوطه از کار افتاده است. ساری بخشی از مشکلات اهواز را نتیجه سهل انگاری مدیران خوزستان دانست و  یادآور شد: پس از پیگیری بسیار در مرکز، وزیر دستوری برای حل مشکلی در استان صادر می‌کند اما در استان مدیر مربوطه آن را اجرا نمی‌کند و بهانه‌های مختلفی برای اجرا نکردن آن مطرح می‌کند که این اصلا منصفانه نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار