شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۹۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
استاندار خوزستان: زیبنده نیست کسی قصد سرمایه گذاری در استان را داشته باشد اما ماه ها معطل بماند
استان هایی با قابلیت گردشگری پائین سال هاست که با سرمایه گذاری در بخش گردشگری از خوزستان پیشی گرفته اند.
 استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برخی استان‌ها بسیار زودتر از خوزستان در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کردند گفت: در استان خوزستان به خاطر وجود نفت و کشاورزی حوزه گردشگری و میراث سالها دست نخورده باقی ماند.

به گزارش ایرنا غلام‌رضا شریعتی روز چهارشنبه در کارگروه گردشگری که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: خوزستان به خاطر اولویت‌هایی که در حوزه‌های دیگر مانند نفت، پتروشیمی و کشاورزی داشته است میراث‌ فرهنگیش مغفول مانده است.

وی گفت: این در حالی است که استانهائی با قابلیت گردشگری پائین سالهاست که با سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری از خوزستان پیشی گرفته اند.

وی افزود: باید تلاش کنیم زیرساخت‌های گردشگری و میراثی را در استان ایجاد کنیم تا پتاسیل‌های استان فعال شوند و در زمینه اشتغال و توزیع ثروت به وضعیت مناسبی برسیم. 

استاندار خوزستان بیان کرد: باید بررسی کرد آیا وقتی یک منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری تعریف شده باز هم باید از کمیته‌های عام بگذرد یا خیر و این که آیا این موضوع دربر گیرنده قوانین خاصی است باید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک منطقه نمونه گردشگری که عنوان نمونه را دریافت کرده است بخواهد از همان کانال مناطق عادی بگذرد دیگر لازم نبود به عنوان نمونه معرفی شود لذا برای چگونگی طی شدن تصویب طرح‌ها در این مناطق باید بررسی لازم انجام شود.

شریعتی با اشاره به موضوع نگهداشت سرمایه گذار در استان خوزستان تاکید کرد: موضوع مهم دیگر این که برای طرح‌ها باید روند قانونی طی شود اما این روند نبایدمانع اجرا شود.

وی گفت: زیبنده نیست کسی قصد سرمایه گذاری در استان را داشته باشد اما ماهها پشت درهای کارگروه بماند که در این صورت سرمایه گذار از سرمایه گذاری خود پشیمان می شود.

وی با بیان این که همه تمهیدات باید برای یک سرمایه گذار فراهم شود افزود: تمامی امور برای یک سرمایه گذار باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و این تسریع روندها حق سرمایه گذار و وظیفه ماست.

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه احداث شهرک اقامتی ـ توریستی تنگ تکاب بهبهان اظهار کرد: این پروژه طرح خوبی است و در زمینه اقتصاد و اشتغال منطفه موثر است.

وی درباره ایجاد شهرداری بافت تاریخی در شهرهای تاریخی استان خوزستان گفت: ظرف شش ماه اهواز را به عنوان پایلوت در این زمینه قرار می‌دهیم واز شورای شهر اهواز نیز تقاضا می‌شود که این مساله را مصوب کنند و از وزارت کشور نیز خواسته شود که با آن موافقت کند.

شریعتی با بیان این که اگر تجربه این کار در اهواز موفق باشد در 6 شهر تاریخی دیگر نیز آن را اجرا می‌کنند توضیح داد: شهرداری اهواز می تواند از تجربه این کار که در استان‌های آذربایجان شرقی و یزد قبلا انجام شده است استفاده کنند.

وی با اشاره به گردشگری آبی در خوزستان بیان کرد: یک خط گردشگری توریستی در کارون طراحی شود که گردشگران بتوانند از ساحل و رودخانه کارون استفاده کنند.

استاندار با اشاره به 'جشن آب' در خوزستان اظهار کرد: آمادگی کامل داریم تا از این جشن حمایت کنیم و از این طریق صنعت گردشگری ما به توسعه برسد. 

منبع : ایرنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
comment
0
0
comment اقای شریعتی کل خوزستان مغفول است که میراث فرهنگی جزء کوچکی از آن است
comment
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
comment
0
0
comment اقای استاندار سخن از زبان ما میگویی اگر مغفول مانده شما بعنوان عالیترین مقام سیاسی استان چرا فکری به حال این ارگان نمیکنید برای مرکز نشینان مهم نیست شما چرا
comment
شیعه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
comment
0
0
comment شما فعلا جلوی انتقال آب رو بگیرید بقیه کارها پیشکش
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار