اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
ادامه اعتراضات به تفکیک جنسیتی در دانشگاه چمران / غلامحسین خواجه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با شوشان : با تفکیک جنسیتی صدردصد مخالفیم/ همه مراسم های دانشگاه به صورت مختلط برگزار می شود/ مراسم شب یلدا یک استثنا بود
ما مخالف تفکیک جنسیتی هستیم . همه مراسم های دانشگاه به صورت مختلط برگزار می شود و تاکنون برنامه ای در دانشگاه برگزار نشده که در آن تفکیک...


شوشان: اعتراضات به لغو مراسم جشن بزرگ شب یلدای انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به خاطر اعمال سیاست های تفکیک جنسیتی ، که قرار بود در سالن شهید مطهری دانشکده علوم برگزار شود ، هنوز ادامه دارد. 

به گزارش شوشان ، طبق گفته صدیقه جلالی دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ، علی رغم صدور مجوز از شورای نظارت دانشگاه ، برای برگزاری جشن شب یلدا به دلیل اعتراض به خواست مسئولین دانشگاه مبنی بر  "تفکیک جنسیتی در این برنامه" برگزار نشد.

پس از آن نیز 49 نهاد حقوقی دانشگاه شهید چمران اهواز در مخالفت با تلاش برای اعمال سیاست‌ های تفکیک جنسیتی از سوی مسئولین دانشگاه بیانیه ای صادر کردند و ضمن نقد روند غیرقانونی و سلیقه‌ای حاکم به ساز و کار اعطای مجوز برنامه‌های دانشجویی و دخالت‌های بی‌حد و حصر مسئولین، هشدار دادند که در پیش گرفتن این رویه، حاصلی جز سکون و سکوت برای دانشجو و دانشگاه در پی نخواهد داشت.

در همین زمینه غلامحسین خواجه به رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با شوشان درباره چرایی اعمال تفکیک جنسیتی در برنامه شب یلدای دانشجویی که منجر به عدم برگزاری آن شد ، گفت:  هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی باید مجوزهای برگزاری مراسم های دانشجویی را صادر کند. 

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود:  معاونت فرهنگی دانشگاه همزمان با مراسم شب یلدا در آمفی تئاتر دانشگاه علوم ، برنامه ای به مناسبت شب یلدا در خوابگاه های دختران برگزار کرد. انجمن اسلامی دانشجویی هم درخواست کرده بود که برنامه ای به این مناسبت در دانشگاه علوم برگزار شود.

غلامحسین خواجه افزود: با توجه به برگزاری همزمان دو مراسم ، هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی به این نتیجه رسید که حضور دختران دانشجو در مراسم جشن شب یلدا در آمفی تئاتر دانشگاه علوم ضرورتی ندارد و بهتر است این مراسم صرفا با حضور دانشجویان پسر باشد. این در حالی است که انجمن اسلامی دانشگاه اصرار داشت این برنامه با حضور همه دانشجویان برگزار شود.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه تفکیک جنسیتی نیست ، گفت : اگر ادعای سیاست تفکیک جنسیتی در دانشگاه شهید چمران صحیح باشد باید در همه مراسم های دانشگاه دختران و پسران از هم جدا شوند ؛ در حالی که اینگونه نیست و ما مخالف تفکیک جنسیتی هستیم . همه مراسم های دانشگاه به صورت مختلط برگزار می شود و تاکنون برنامه ای در دانشگاه برگزار نشده که در آن تفکیک جنسیتی صورت گیرد.

وی افزود: مراسم جشن شب یلدای انجمن اسلامی دانشجویی در آمفی تئاتر دانشگاه علوم به دلایل ذکر شده ، یک استثنا بود.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به این سوال که مجوز برگزاری این مراسم چند ماه پیش از سوی هیات نظارت صادر شده  بود ، گفت: این تشخیص هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی بود که با توجه به مراسم جداگانه در خوابگاه های دختران ، دیگر ضرورتی به حضور آنان در مراسم دیگری نیست. ما مخالف تفکیک جنسیتی هستیم و دانشگاه نیز  همچنین سیاستی ندارد.

به گزارش شوشان ، با توجه به اظهارات رییس دانشگاه و همچنین دغدغه دانشجویان و تشکل های دانشجویی ، این سوال در ذهن متبادر می شود که آیا در آینده شاهد این استثناها در جامعه دانشجویی و محیط دانشگاه خواهیم بود یا خیر ؟
مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
comment
0
0
comment مگه همه دخترای دانشجو خوابگاهین!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
comment
0
0
comment این اختلاط ها برای کسب بیشتر علم است !!! یا [...] !!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار