شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
بیانیه حزب اعتدال و توسعه آبادان در رابطه با منشور حقوق شهروندی
اين اقدام دولت را قدمي مؤثر در توسعه سياسي و شهروندي بدانيم چنانكه بپذيريم دولت با اين اقدام از ملت خواسته..
شوشان: حزب اعتدال و توسعه آبادان در مطلبی در رابطه با منشور حقوق شهروندی نوشت: با تحقق يكي ديگر از وعده هاي مهم رييس جمهور محترم جناب دكتر روحاني با عنوان منشور حقوق شهروندي بايد به اين باور رسيد كه مهمترين گام دولت براي پيشبرد حقوق اساسي ملت برداشته شده است ، چرا كه با نظر به اين منشور وزين خلاء نبود اين حقوق متعالي مأخوذه از قانون اساسي در مقوله شهروندي مشهود بوده در حالي كه وجود "حقوق شهروندي " را بايد به مثابه يك ضرورت ملي دانست كه رعايت آن حقوق از سوي دولتمردان و صاحب منصبان و حتي آحاد مردم ميتواند سبب تأمين منافع ملي همگان باشد ، چه بسا كه حقوق شهروندي ميتواند بهترين حافظ وحدت و انسجام ملي شود و بي توجه به قوميت و كيش و مذهب و جايگاه و مقام هر شهروندي عزتمندي يك ملت را به همراه داشته باشد و عدم توجه به ان حقوق سبب پيدايش گسل در ان جامعه شده كه  بد بيني و اختلاف و هرج و مرج در جامعه را باعث مي گردد . 

در يك نظر اجمالي به منشور حقوق شهروندي رييس جمهور محترم به سادگي ميتوان به اين نظر رسيد كه اين حقوق را هم ميتوان  تأكيدي بر اصول مترقي و گاه مغفول مانده قانون اساسي تلقي نمو و هم از طرفي اين منشور را در راستاي فرمان مشهور ٨ ماده اي حضرت امام ( ره ) دانست .
بدين سان بر اين باوريم كه حقوق شهروندي بايد به يك عزم ملي و فرهنگ عمومي تبديل شود ، طوري كه  دولت هاي بعد،  ناگزير از اجراي ان باشند . از اين رو ضمن تقدير از اين گام مهم دولت از همه مسولان نظام و روساي دو قوه ديگر و همه بخش هاي كشور و تمامي نخبگان و آحاد ملت انتظار ميرود كه در صدد اجراي حقوق شهروندي برايند .

و اين اقدام دولت را قدمي مؤثر در توسعه سياسي و شهروندي بدانيم چنانكه بپذيريم دولت با اين اقدام از ملت خواسته است تا در كسب  حقوق شان ، خود پيشگام ، مطالبه گر و ياريگر دولت باشند . 

پس بايد فرصت را غنيمت دانست ، تا با مدد عالمان و نخبه هاي جامعه و اساتيد ( أعم از حوزه و دانشگاه) با اگاهي بخشي و اطلاع رساني در رسانه ها با برداشتن گام هاي عملي ، محقق شدن (( منشور حقوق شهروندي )) را شاهد باشيم و شهد و حلاوت اين اقدام براي تمامي ايرانيان جداي از هر قوميت و دين و مذهب و گرايش سياسي و جايگاه و مقام ، فقط  و فقط به مثابه يك فرد از يك ملت بزرگ و كهن ، يكسان باشد . ان شالله .

حزب اعتدال و توسعه آبادان

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار