اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
مهندس مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در جمع نمایندگان شرکتهای پخش محصولات لبنی، در مورد سرانه پایین مصرف محصولات لبنی از جمله شیر در کشور نسبت به سرانه مصرف در جهان، هشدار داد.

 وی با بیان اهمیت مصرف شیر و لبنیات برای داشتن زندگی سالم و پیشگیری از بیماریها، خاطر نشان کرد: تبلیغات در مورد مصرف محصولات لبنی در مقایسه با سایر مواد غذایی بسیار کم است!

شریفی با گلایه از شرکت های تولید و پخش محصولات لبنی، گفت: متاسفأنه اکنون تبلیغات مواد غذایی آسیب رسان به سلامت به طور گسترده در سطح کشور انجام می شود، اما سهم تبلیغات و اطلاع رسانی در مورد فواید مصرف شیر و لبنیات سالم، چقدر است؟!

وی در ادامه خطر عرضه و فروش مواد لبنی غیر بهداشتی، فاقد مجوز و تاریخ مصرف گذشته را بیان و اظهار کرد: اکنون در بیشتر سوپر مارکت ها، انواع محصولات لبنی  فاقد مجوزهای بهداشتی  و گاه تاریخ مصرف گذشته عرضه می گردد که  این موارد، تهدیدی بسیار جدی برای سلامت عمومی  است.

 شریفی سپس  به فرآیند نادرست و معیوب عودت اینگونه محصولات به شرکتهای توزیع کننده اشاره کرد و افزود: روش عودت محصولات تاریخ گذشته، نامناسب است و احتمال برگشت اینگونه محصولات با برچسب گذاری جدید به چرخه عرضه وجود دارد، بنابراین بازرسان بهداشتی مطابق ماده 31 از آئین نامه ماده 13  قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با عرضه محصولات تاریخ مصرف گذشته، برخورد و در صورت لزوم متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

 رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز این سخنان را در جلسه هم اندیشی و بررسی معضلات عرضه  محصولات لبنی با حضور نماینده اتاق اصناف، رییس اتحادیه بنکداران، نمایندگان شرکتهای پخش محصولات لبنی و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز در سالن جلسات اتحادیه بنکداران، بیان کرد.


هدف از برگزاری جلسه ، ساماندهی توزیع و پخش محصولات لبنی و اطلاع رسانی طرح تشدید برخورد با عرضه مواد غذایی غیر مجاز و فاقد مشخصات بهداشتی (از جمله محصولات لبنی) در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی غرب اهواز بود.

   

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار