شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴


شوشان: جلسه مشترک ریاست سازمان هواشناسی کشور با استاندار خوزستان به منظور بررسی توانمندی ها و مشکلات هواشناسی خوزستان در محل سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی خوزستان، دکتر داود پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به بررسی نیازهای ضروری اداره کل هواشناسی خوزستان، ارتقاء سامانه راداری، ایجاد سامانه هشدار سیل ارتقاء سامانه ناوبری هواشناسی فرودگاهی و همچنین ایجاد شبکه گرد و خاک و باران اسیدی پرداختند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به اهمیت هواشناسی خوزستان، علی رغم کمبود اعتبارات سازمان اقدام به خرید سیستم پایش گرد و خاک، باران اسیدی و گازها برای خوزستان نمودیم.

دکتر پرهیزکار از هزینه نمودن بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار برای اداره کل هواشناسی خوزستان در سال گذشته خبر داد و گفت : امیدواریم استانداری نیز همین میزان اعتبار برای تجهیز زیر ساخت های این اداره کل در نظر بگیرد. 

در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن اظهار رضایت از پیش بینی و هشدارهای هواشناسی به ویژه در زمینه باران های سیل آسای اخیر، آمادگی استانداری خوزستان را به منظور رفع مشکلات و تنگناهای هواشناسی خوزستان مطرح نمود .

ضرورت مقابله با گرد و خاک و تامین اعتبارات مورد نیاز آن از سوی استانداری خوزستان، ارتقاء شبکه رادار خوزستان با توجه به نقش مهم آن در پیش بینی سیل از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در  پایان این نشست با حضور ریاست سازمان هواشناسی کشور، استاندار خوزستان به همراه هاشم بالدی مدیر کل ستاد بحران استانداری خوزستان و کورش بهادری مدیر کل هواشناسی خوزستان از مرکز پیش بینی و سامانه کلاستر سازمان هواشناسی کشور بازدید به عمل آمد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار