اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
فرماندار شوش:
فرماندار شهرستان شوش گفت: نقش خانواده‌ها در گرایش نیافتن به اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندانشان بسیار مهم است و مسئولان فرهنگی با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها را پیگیری کنند
فرماندار شوش : مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و اقدام عملی است
فرماندار شهرستان شوش با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر نباید به برگزاری نشست ها و ارائه ی گزارش ها اکتفا کرد گفت: باید همه مردم در این رابطه و با احساس خطر در خصوص مضرات مواد مخدر وارد عمل شوند.
رضانجاتی فرماندار این شهرستان در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شوش که با حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در محل سالن اجتماعات  فرمانداری برگزار شد، گفت: یکی از معضلات جامعه ی امروزی در تمام جهان موضوع مواد مخدر می باشد که خانواده ها و اجتماع را درگیر خود کرده است.
وی با اشاره به تغییر مواد مخدر از نوع سنتی به صنعتی گفت: متاسفانه مواد مخدر صنعتی که بعضا با قیمت های پایین نیز در دسترس قرار می گیرد دارای اثرات زیانبار زیادی است که کانون خانواده ها را هدف قرار داده است.
نجاتی گفت: باید با برنامه ریزی های صحیح ومناسب و همچنین با آگاه سازی خانواده ها آنها را از مضرات  این نوع مواد مخدر مطلع کرد.
وی گفت: کوتاهی در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر موجب می شود تا تمام افراد جامعه گریبانگیر آن شوند.
فرماندار شوش با اشاره به کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر در جامعه گفت: متاسفانه علاوه بر مردان، در بین زنان نیز استفاده از مواد مخدر افزایش پیدا کرده است.
رییس شوراری مبارزه با مواد مخدر شهرستان شوش با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها به خاطر عدم آگاهی، به سمت مواد مخدر سوق داده می شوند گفت: آموزش یکی از مهمترین موضوعات در امر مبارزه با مواد مخدر می باشد که می تواند خانواده ها و افراد را از خطرات این بلای خانمان سوز حفظ کند.
وی با اشاره به اینکه جامعه دانش آموزان و دانشجویان جزء مهمترین اقشار در معرض خطر مواد مخدر می باشند اظهار کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها از نقش به سزایی در خصوص آگاهی دادن دانش آموزان ، دانشجویان و خانواده های آنها در خصوص خطرات مواد مخدر برخوردار می باشد.
فرماندار شهرستان شوش گفت: نقش خانواده‌ها در گرایش نیافتن به اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندانشان بسیار مهم است و مسئولان فرهنگی با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها را پیگیری کنند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه برخورد جدی با فروشندگان و عرضه کنندگان مواد مخدر در نقاط مختلف شهرستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون مقدار 43 کیلو گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی توسط عوامل انتظامی شهرستان کشف و در این خصوص بیش از 200 نفر از خرده و عمده فروشان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.
نجاتی همچنین از اجرای 80 طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر،پلمپ 52 مرکز عرضه قلیان، امحاء 295 قلیان ، پیگیری موضوع اشتغال بهبود یافتگان و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان شوش خبر داد. 
حسین لامی زاده رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان اینکه مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی گرایش پیدا کرده است گفت:با توجه به اینکه کنترل مواد مخدر صنعتی دشوارتر است انتظار می رود آموزش های بیشتری به دانش آموزان و دانشجویان و همچنین خانواده ها ارائه شود.
لامی زاده گفت:بیشتر موادمخدر موجود در بازار از نوع قرص های روان گردان ،شیشه و کراک می باشند که متاسفانه خانواده ها هیچ اطلاعی از این مواد مخدر ندارند.
وی در خصوص اشتغال معتادان بهبود یافته نیز گفت:باید تلاش شود با همکاری بهزیستی و فنی و حرفه ای زمینه اشتغال این افراد فراهم شود تا با نظارت هایی که پس از بهبودی روی آنها صورت می گیرد شاهد بازگشت این افراد به اعتیاد نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار