اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: بنا نیست که در بالادست رودخانه زهره هندیجان چون به آب دسترسی دارند سهم پایین‌دست و مردم هندیجان را ندهند این عقلانی، اخلاقی و منطقی نیست.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری شهرستان بندر هندیجان، اظهار داشت: رحلت جان‌گداز یار، یاور حضرت امام راحل (ع)، هم‌سنگر، رفیق دیرین مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را خدمت مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم، برای بازماندگان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.



وی افزود: هندیجان با تمام پتانسیل، قدرت، توان و استعدادهایی که دارد با مشکلاتی مواجه که باید همه باهم همکاری کنیم تا عوارض آن به حداقل برسد.

استاندار خوزستان بیان کرد: رودخانه زهره هندیجان که در هفته گذشته بازدید میدانی بدون اطلاع قبلی از آن داشتم با خشکی آن مواجه شدم و تا امیدیه، کانال شهید رجایی را هم مشاهده کردم.

وی گفت: اولویت اول نظام تأمین آب شرب مردم است بعد برای کشاورزی اما هندیجان پایین‌دست است البته با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته اگر به مرحله اجرایی برسد مشکلات کمتر خواهد شد.

شریعتی عنوان کرد: با اتمام سد چم شیر و مقدار آبی که از سد کوثر رها می‌شود پشت سد ذخیره و باید مدیریت صحیح شود تا مشکلات کشاورزی شهرستان هندیجان تا حدودی برطرف ‌شود اما تا آن زمان باید فکر اساسی برای مردم هندیجان بخصوص رودخانه خشک‌شده بکنیم.

وی افزود: ما باید یک برنامه نوبت‌دهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی در بالادست و هندیجان اعمال کنیم تا آب به‌صورت عادلانه تقسیم شود برای اجرای عدالت ممکن است از قوه قضائیه و قهریه متوسل بشویم درصورتی‌که هیچ علاقه‌ای به این مسئله نداریم اما این وظیفه ما است که در حد توان بتوانیم عدالت را رعایت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان بیان کرد: بنا نیست که در بالادست رودخانه زهره هندیجان چون به آب دسترسی دارند سهم پایین‌دست و مردم هندیجان را ندهند این نه عقلانی، اخلاقی و منطقی است در هفته‌های گذشته جلسات مکرر و فشرده‌ای در واحدهای مختلف استان خوزستان داشتیم و برنامه‌ریزی برای رودخانه زهره هندیجان صورت گرفته است.

وی گفت: جلسات برای حل مشکل رودخانه زهره هندیجان با حضور، فرماندهان انتظامی سه شهرستان هندیجان، بهبهان و امیدیه، روسای دادگستری، دادستان‌های سه شهرستان، فرمانداران تشکیل‌شده و همه باهم همکاری کرده تا این مشکل حل شود.

شریعتی عنوان کرد: انهار زیدون قسمت زیادی از آب رودخانه زهره هندیجان را می‌بردند اما انهار کنترل و مسدود شدند چون‌که زمین‌های کشاورزی آن منطقه و امیدیه چندین بار آبیاری شده‌اند اما متأسفانه در هندیجان دچار مشکلات خشکی رودخانه شده‌ایم.

وی افزود: اما زمین‌های کشاورزی هندیجان دچار خسارت شده‌اند ما تا حدود زیادی این مسئله را مدیریت می‌کنیم بنده امروز با فرمانداران بهبهان و امیدیه صحبت کرده و تأکید کردم بر اینکه این آب باید سهمیه‌بندی شود و در مرحله اول باید سهمیه هندیجان داده شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: به فرمانداران بهبهان و امیدیه تأکید جدی کردم اگر در سهمیه‌بندی آب هندیجان تخطی شود، تخلف از دستور مافوق بوده و برخورد قانونی می‌شود. فرمانداران امیدیه و بهبهان مسئول حسن اجرای دستور رسمی هستند.

وی گفت: بنده در بازدید از رودخانه خشک زهره هندیجان به همراه رئیس سازمان آب و برق و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با میدانی معاون وزیر نیرو جلسه‌ای تشکیل و میزان آب ذخیره‌شده پشت سد کوثر و مشکلات رودخانه هندیجان را به اطلاع وی رساندیم.

شریعتی عنوان کرد: در جلسه با معاون وزیر نیرو برنامه زمان‌بندی و جدول اجرایی سهمیه آب رودخانه زهره و آب شرب مردم هندیجان به شمسایی مسئول سازمان آب و برق خوزستان داده شد.

گزارش از صادقی


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار