معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان خوزستان اظهارکرد: خوزستان سرچشمه حیاتی اقتصادی ایران است.

"> محصولات پتروشیمی اولین کالای صادراتی ما خواهد شد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان خوزستان اظهارکرد: خوزستان سرچشمه حیاتی اقتصادی ایران است.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، محمدرضا رحیمی صبح امروز، 5 اسفندماه در بدو ورود به خوزستان در فرودگاه اهواز در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر یک روزه خود به این استان پرداخت و با اشاره به افتتاح برخی از پروژه‌های پتروشیمی در جریان این سفر گفت: در حال حاضر محصولات پتروشیمی دومین محصول صادراتی ما بعد از نفت هست و این طور که پیش می‌رود ان‌شاءالله در آینده نزدیک محصولات پتروشیمی اولین کالای صادراتی ما خواهد شد و در جای نفت را خواهد گرفت.

وی با اشاره به جایگاه خوزستان در این زمینه به مساله اشتغال‌زایی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: اشتغال‌زایی در این استان از مسائل اصلی دولت است، چراکه مردم خوزستان به گردن ملت ایران حق دارند مردم خوزستان در جریان جنگ تحمیلی از کشور دفاع کردند ثروت عظیمی در این استان وجود دارد و مردم خوزستان مردم خوب و مومنی هستند.

رحیمی با بیان این‌که "ما همه باید تلاش کنیم که مشکلات استان خوزستان حل شود"، به افتتاح هفت هزار مسکن مهر در استان خوزستان در جریان این سفر اشاره کرد و گفت: دولت در نهضت مسکن‌سازی مهر تعهد دارد که 185 هزار واحد مسکونی را بسازد و از ساخت آن حمایت کند و امروز نیز هفت هزار واحد مسکونی مهر در این استان افتتاح می‌شود و دولت تلاش دارد که تعهد خود را در این زمینه تا انتهای دولت دهم انجام دهد.

وی با بیان این‌که "دولت در زمینه مسکن مهر شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است"، اظهار کرد: ما وعده می‌دهیم که با تلاش‌های که ان‌شاءالله صورت می‌گیرد در این دولت و دولت بعدی ریشه مشکل بیکاری در خوزستان حل شود.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به منابع سرشاری که در استان خوزستان وجود دارد گفت: این استان برای سرمایه‌گذاری جایگاه مهمی و باید تلاش کنیم که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این استان صورت بگیرد، چراکه خوزستان سرچشمه حیاتی اقتصادی ایران است.

در جریان این سفر نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، قاسمی وزیر نفت و تعدادی از معاونان وزرای اقتصادی دولت رحیمی را همراهی می‌کنند

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار