اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
امید حلالی

مثل سایر خوزستانی ها و همکاران رسانه ای گزارش و تصاویر سفر هیات خوزستانی به لهستان را می بینم و از بابت ایجاد ارتباط خوزستان با جهان بیرون و سایر کشورها خوشحالم و البته از جنبه ای دیگر گلایه مندم.

امروزه رسانه ها نیز در عداد پردازشگران صنعت فرهنگ هستند و این تلقی از آنان در جوامع توسعه یافته وجود دارد و از طرفی در خوزستان نیز رسانه ها از قابلیت غیر قابل انکاری در دفاع از ظرفیت های توسعه ای و مقابله با پلشتی ها و ناکارامدی ها برخوردار و دارای نقش اند.

 با این همه در این هیات پر تعداد هیچ کدام از رسانه های فعال خوزستان اعم از نشریات مکتوب، سرپرستی خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و شبکه های فعال اجتماعی وجود و حضور ندارند تا در حاشیه نشست های دو جانبه گزارش و خبر و فیلم و عکس تهیه کنند و ظاهرا فقط یکی از عزیزان روابط عمومی استانداری عکس هایی را تهیه و برای رسانه ها تلگرام می کند و سپس سیل گزارش ها در رسانه ها راه می گیرد تا شاید در سیاست گزاری این رسانه های محترم حتم از هم عقب نیفتند و این چنین جریان مداوم کپی کاری ادامه می یابد و ادامه و دور تسلسل تکرار می شود تا مرز اشباع ... !

راستی چرا وقتی استاندار به شهرستان ها و روستاهای خوزستان برای سرکشی می رود انواع رسانه ها را برای پوشش دیدارها که غالبا ماهیتی تکراری دارند می طلبند اما در سفرهایی کلان و از این دست رسانه ها و خبرنگاران غایبند و به حساب نمی آیند و حتا از رسانه ها یا خبرنگاران اقتصادی نویس دعوت یا حتا تعارفی نمی شود و این کم لطفی ها را چگونه می شود توجیه کرد و قرار بود همراه کردن چند خبرنگار مثلن جای چه کسانی را تنگ کند؟

سوال دیگر از جامعه خبری ست. از مدیران و سیاست گزاران رسانه ها. که راستی وقتی نماینده رسانه در چنین رویدادی حضور ندارد تا گزارش و خبر و عکس اختصاصی مطابق همه سفرهای متعارف هیات های خارجی تهیه نماید پس این همه ولع برای انعکاس برای چیست؟ در صورتی که قاعده بر آن است که یا نماینده رسانه در بطن ماجرا حضور داشته باشد و یا آنکه بعد از سفر در کنفرانس رسمی خبری دستاوردهای خبر تشریح شود و پرسش و پاسخ صورت گیرد؟

بنابراین در کنار اهمال تدارک کنندگان سفر در نشناختن یا لحاظ نکردن جایگاه رسانه ها و خبرنگاران که قابل نقد و گلایه جدی ست از طرفی رفتار و سیاستگزاری خبری رسانه های محلی نیز قابل نقد جدی ست زیرا به نظر می رسد جایگاه اثربخش خود در جامعه و افکار عمومی را هنوزا هنوز و به درستی باور ندارند.

به امید موفقیت هیات خوزستانی در لهستان و افزایش جایگاه و منزلت رسانه های خوزستانی و دست اندرکاران آن .

بعدالتحریر :

جدا که متاسف می شوم از این روال و یادآوری کار ارزشمند خبرنگارانی که برای بارها و سال ها از گورستان لهستانی ها و ارامنه در پیچ میدان و جنب معاونت فرهنگی شهرداری اهواز که اکنون بجای جاذبه به یمن و برکت فکر و عمل مدیران به بیغوله ای تبدیل شده، عکس و گزارش تهیه می کردند و تکثر فرهنگی و رواداری و نقش مظلومانه خوزستان را یادآور می شدند و پیوندهایی که با جهان در گذار مدرنیته دارد و همچنان باید در حاشیه و بر سکوی تماشاچیان نشسته و به تشویق محض بازیکنان و بازی گردانان بپردازند حتا اگر قرار باشد در زمین بد بازی کنند.                                                                          

برچسب ها: امید حلالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار