شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
شوشان: با اتمام این طرح، سالانه، نه میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود، همچنین 300 هزار فرصت شغلی در بخش های کشاورزی، ایجاد می شود

اساتید دانشکده ی مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز پروژه ی کوثر طرح 550 هزار هکتاری در شمال شهر اهواز بازدید کردند.

موسسه ی جهاد نصر موسسه اي است كه با هدف خدمت به نظام جمهوري اسلامي ايران به موجب قانون در قالب موسسه عمومي غير دولتي تشكيل شده و با بهره گيري از فرهنگ اسلامي و روحيه جهادي در امر توسعه و سازندگي كشور تلاش مي كند .اين موسسه در زمينه مطالعه - طراحي و اجراي كليه پروژه هاي عمراني و زير بنايي با اولويت بخش كشاورزي فعاليت مي نمايد و معتقد است خدمات خود را باكيفيت مطلوب - قيمت مناسب و در كمترين مدت زمان ممكن ارائه نمايد.

عباس گزين مدير امور مطالعات و مهندس ارزش موسسه جهاد نصردر خصوص این پروژه گفت: طرح 550 هزار هکتاری جهت تامین آب، احداث شبکه های اصلی آبیاری و زه کشی  استان  اجرایی شد،  که 21 شهرستان از استان خوزستان  و سه شهرستان از ایلام را  فرا گرفته است.

همچنین این طرح نیز سال 75 علاوه بر خدمات زیر بنایی کارهای مدیریتی و تحقیقاتی و احیای زمین های کشاورزی از سال 88 با انجام سه عملیات اصلی احداث شبکه های آبیاری زه کهشی، تجهیز ونوسازی ارضی و احداث زه کش های زیر زمینی توسط موسسه ی جهاد نصر کلید خورد که تا به امروز 312 هزار هکتار فاز اول این طرح 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گزین از تولید ماشین آلات های تخصصی ترنچر و اسکریپر  در استان خبر داد و افزود: در ابتدا برای اجرای این طرح با کمبودهایی در خصوص ماشین آلات مواجه بودیم و از ناوگان های فرسوده ی نیشکر برای اراضی های کشاورزی استفاده می شد. خوشبختانه اکنون با حمایت صنعتگران داخلی این دستگاه ها با کیفیت عالی در استان تولید می شوند به طوری که  سال 92 نیز 95 دستگاه ماشین آلات تخصصی در استان وجود داشت اما اکنون500 دستگاه نیز در استان موجود است. همچنین تکنیک مهندسی ارزشی  که یکی از مهم ترین  دستور العمل های موسسه ی جهاد نصر برای اجرای این طرح است.
برچسب ها: 550 ، طرح ، جهاد نصر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار