شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
جانشین معاون اجرایی موسسه جهاد نصر:
در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، اجرای مرحله دوم شامل احداث شبکه های فرعی و اصلی آغاز خواهد شد
شوشانطرح 550 هزار هکتاری احیاء زمین های کشاورزی خوزستان و ایلام موسوم به طرح مقام معظم رهبری 73 درصد پیشرفت داشته است.

جانشین معاون اجرایی موسسه جهاد نصر  گفت:  در  مرحله نخست این طرح پیشرفت 73 درصدی طرح 550 هزار هکتاری1 و نیم میلیون دلار برای آماده سازی بیش از 300 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان خوزستان هزینه شد.

احمد مطیعی افزود: طرح 500 هزارهکتار از زمین های کشاورزی 18 شهرستان شوش، اهواز، دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، دزفول، رامهرمز، رامشیر، حمیدیه،  باوی، امیدیه، آبادان، بهبهان، شادگان، خرمشهر، اندیمشک و ایذه در خوزستان و 50 هزار هکتار از زمین های ایلام را در برمی گیرد.

وی ادامه داد :  مرحله نخست طرح تا پایان امسال به پایان می رسد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، اجرای مرحله دوم شامل احداث شبکه های فرعی و اصلی آغاز خواهد شد.

جانشین معاون اجرایی موسسه جهاد نصر تعداد افراد شاغل در این طرح را 8 هزار و 500 نفر اعلام کرد و با اشاره به خشکسالی های پی در پی و اهمیت حفظ آب در توسعه کشاورزی گفت: در استان خوزستان حدود 2 میلیون و 600 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی وجود دارد که دولت قصد دارد 1 میلیون و 200 هزار هکتار را آبی کند.

طرح احیای 550 هزار هکتار از دشت‌های کشاورزی  خوزستان و ایلام در جریان سفر سال 1375 مقام معظم رهبری به استان خوزستان در دستور کار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو قرار گرفت .


برچسب ها: جهاد نصر ، طرح ، 550 ،
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار