اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

اجرای عمومی تئاتر خواب در حنجره خروس، به کارگردانی بهزاد وزیری از بیست و هفتم بهمن ماه امسال در آبادان به روی صحنه می‌رود.



حالا حدود یک ربع قرن است که تئاتر آبادان او را می‌شناسد، مردی که البته هشت سال به دور از تئاتر، فیلم مستند ساخت.
بهزاد وزیری این روزها در حال آماده کردن گروهش برای اجرای آخرین اثر صحنه‌ای‌اش با نام «خواب در حنجره خروس» است، اثری که با وجود زمان طولانی و فضای نسبتا غیرمتعارف به عقیده او مخاطب را جذب می‌کند.
به گزارش ایرنا ـ کارگردان تئاتر خواب در حنجره خروس که پس از هشت سال دوری از عرصه نمایش تولیدی جدید را آماده کرده، در این خصوص گفت:خواب در حنجره خروس پس از دریافت مجوزهای لازم از بیست و هفتم بهمن ماه، همزمان با بازگشایی مجدد تالار ثامن‌الائمه آبادان برای عموم به روی صحنه می‌رود.
بهزاد وزیری مدت اجرای این تئاتر را 10شب اعلام کرد و گفت:هر چند سال یکبار، نمایشی را کارگردانی می‌کنم و اندوخته‌های چندساله‌ی خود را با مخاطب به اشتراک می‌گذارم.
این کارگردان آبادانی تئاتر، زمان خواب در حنجره خروس را بیش از دو ساعت عنوان کرد و افزود:محمد سلمان‌پور، مهدی پرویش، ابتسام بغلانی، الهام چاسبی، شهرام پورعسگر، سهراب منصوری و آیدا کاظمی، بازیگران خواب در حنجره خروس هستند.
وی با تشریح تازه‎‌ترین کار نمایشی خود گفت:وضعیتی که در جامعه‌ی معاصر شاهد آن هستم در تناقضی بین خواب و بیداری گرفتار شده است، اینکه می‌توانیم خواب باشیم در جایی که مظهر بیداری است و قاموس بیداری آنجا نوشته می‌شود؛ بحث دارد، نخستین تناقضی که وارد آن می‌شوید همان نام نمایش است، در واقع تماشاگر خود را برای دیدن یک نمایش پردردسر آماده می‌کند.
وزیری با بیان اینکه تئاتر هنری فرهیخته‌تر از دیگر هنرهای همنوع است و مخاطبان آن باید به لحاظ فکری و بصری چالش بیشتری را بپذیرند، گفت:در انتخاب نام نمایش به دنبال اسمی روشنفکرانه نبودم و در کارهای پیشین نیز این ادعا ثابت شده است، انتخاب این نام ماسک نیست بلکه واقعیتی ساده است.
وی اضافه کرد:در' خواب در حنجره خروس' می‌خواهم بگویم چرا اطلاعات غلط‌اند و خاطره‌ها سرجای خود نیستند، این کار چندصدایی است و صداها در کنار هم زیست می‌کنند و وحدتی که یک کار کلاسیک دارد را نخواهید دید، ولی در کل نظام این نمایش روایت‌های خطی نیست بلکه روایت‌های خوشه‌ای در آن وجود دارد.
کارگردان و نویسنده تئاتر خواب در حنجره خروس تصریح کرد:جامعه‌ تحصیلکرده و دانشگاهی، مدارس، انسان‌های فرهیخته، روزنامه‌نگاران، معلم‌ها و هنرمندان به تغذیه‌ی فکری نیاز دارند و خواب در حنجره خروس می‌تواند این تغذیه فکری باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار