رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: تهدیدهای استکبار، آمریکایی ها و اروپایی ها در ایران زانویی را نمی لرزاند و کسی را نگران نمی کند و این ملت در برابر همه سختی ها و فشارها و تحریم ها ایستاده است. "> تهدید استکبار، زانویی را در ایران نمی لرزاند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: تهدیدهای استکبار، آمریکایی ها و اروپایی ها در ایران زانویی را نمی لرزاند و کسی را نگران نمی کند و این ملت در برابر همه سختی ها و فشارها و تحریم ها ایستاده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در مراسم یادواره شهدای سردشت دزفول که عصر روز گذشته (9 اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: سلام و درود خدا بر این هفت شهیدی که مدار و محور این برنامه هستند؛ هفت شهیدی که روح مطهر آنها میزبان این جلسه است و با حضور مردم مومن و ولایتمدار سردشت، محیط و محفل معطر به عطر شهیدان ایجاد شده است.

وی با اشاره به آیه "ربنا إننا سمعنا مناديا ينادي للإيمان أن آمنوا بربكم فآمنا ربنا فاغفر لنا ذنوبنا وكفر عنا سيئاتنا وتوفنا مع الأبرار"، افزود: در معنی این آیه آمده است که خدایا ما صدای منادی تو را شنیدیم که به ایمان دعوت می کرد و ما را به سوی تو فرا می خواند؛ این آیه از قرآن کاملا بر حرکت ملت ایران در شکل گیری انقلاب اسلامی منطبق است. آیا این آیه وصف حال ملت ایران در پاسخ به ندای امام خمینی (ره) نیست؟ آیا ملت ایران در حرکت خود در سال های دفاع مقدس و دوران نهضت غیر از این عمل کردند؟

شفیعی تصریح کرد: ملت ایران در پیشگاه خداوند و رسول خدا (ص) مفتخر و سربلند است که صرفا برای توحید و یکتاپرستی و در پاسخ به یک منادی الهی حرکت کرده است. آنچه در سال های دفاع مقدس اتفاق افتاد نیز چیزی جز این نیست؛ ملت ایران در سال های دفاع مقدس، فرزندان، عزیزان و جوانان خود را با چه کسی معامله کرد؟ این افتخار و شرف تا قیامت برای ملت ایران باقی خواهد ماند و این ملت، ملتی هستند که در مسیر رضای الهی از هیچ چیز فروگذار نکردند و همه سختی ها را تحمل کردند و در این تحمل سختی، هیچ منفعت مادی وجود نداشت.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان خاطرنشان کرد: در سال های دفاع مقدس، در کدام صحنه و عرصه و سنگر و منطقه عملیاتی سخنی از دنیا و منفعت طلبی بود؟ امروز هم پس از گذشت سال های طولانی از دوران مقدس، همچنان شاهد این هستیم که پیام و کلام خانواده های شهدا این است که مسئولان و مدیران، پاسدار خون شهیدان باشند. خانواده های شهدا امروز می گویند که ما هیچ از شما نمی خواهیم، فقط خون شهدا را پاسداری و از میراث امام (ره) نگهداری کنید.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) بارها تاکید کرد که با جرات می گویم ملت ما بر بسیاری از جوامع و برخی مردم دوران ائمه افضل هستند؛ این جمله امام تعارف نبود؛ ملت ایران با نائب امام زمان (عج) همراهی کردند.

شفیعی با اشاره به دیدار اخیر خانواده های دارای پنج شهید با رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: دو هفته پیش تعدادی از خانواده های دارای پنج شهید با مقام معظم رهبری دیدار کردند و شخصی که در این ملاقات حضور داشته برای من نقل می کرد که در این دیدار حتی یک نفر از این خانواده ها از رهبری مطالبه مادی و دنیوی نداشت و همه حرف آنها، اعلام وفاداری و ایستادگی بود.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان اظهار کرد: حرف همه اقوام و اقشار ملت ایران، دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی است و این جلساتی که برای بزرگداشت شهدا برپا می شود نیز پیام مشخصی دارد؛ پیام مشخص این جلسات این است که همه آنهایی که برای ملت ما چنگ و دندان تیز می کنند بدانند که این ملت ایستاده است و راه شهادت بر روی مشتاقان بسته نیست. فرزندان امام (ره) روزی در خطوط مقدم عملیاتی جنوب و غرب کشور به شهادت می رسیدند، امروز در خط مقدم مبارزه با صهیونیست به شهادت می رسند و شهادت، محبوب انسان های یکتاپرست است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به ملت ما یاد داد که شرف مردان بزرگ، کشته شدن در راه جهاد و اسلام است و مرگ در بستر برای برخی افراد کم و کوچک است؛ همانطور که امام خمینی (ره) در مورد شهید چمران فرمود که مرگ در بستر برای او کوچک بود و این انسان بزرگ باید در عرصه دفاع و جهاد به شهادت می رسید.

شفیعی با تاکید بر اینکه شهیدان زنده هستند، گفت: سال ها از شهادت شهدای سردشت گذشته است؛ امروز چه کسی این شهیدان را زنده نمی داند؟ آیا افرادی که امروز در این جلسه حاضر هستند، آمده اند که با اموات بیعت کنند؟ این بیعت، بیعت با زندگان است و پیام مشخص دارد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان افزود: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که ملت ایران مرعوب نمی شود و از تهدید نمی هراسد؛ آنهایی که فریاد می کشند، می خواهند چگونه ملت ایران را تهدید کنند؛ کارنامه ملت در هشت سال دفاع مقدس همچنان مفتوح است و کارنامه دشمنان این ملت نیز موجود است. یک جمله و پیام مشخص از این یادواره صادر می شود و آن پیام این است که تهدید استکبار جهانی و آمریکایی ها و اروپایی ها، در ایران زانویی را نمی لرزاند و کسی را نگران نمی کند.

وی اظهار کرد: می گویند همه گزینه ها روی میز است؛ مگر آخرین گزینه شهادت در راه خدا نیست؟ امام خمینی (ره) به این ملت یاد داد که شهادت هنر مردان خداست. امام خمینی (ره) که خود پیشوای عارفان و سالکان بود، می گفت که در برابر جوانان 18 ساله احساس حقارت می کنم و این جمله بیانگر بزرگی و شان شهدا است.

شفیعی گفت: اکنون دشمنان، ملت را تهدید می کنند و حرف های سبک می زنند؛ این در حالی است که هشت سال دفاع مقدس نه تنها جمهوری اسلامی، بلکه امت اسلامی را بیمه کرد و اکنون نیز وظیفه داریم این راه را ادامه دهیم.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه تکلیف این است که استقامت کنیم، ادامه داد: ملت ایران امروز در سراسر کشور به این پیام عمل کرده و در برابر سختی ها و فشارها و تحریم ها و بی مهری های داخلی ایستاده است و انشاالله این انقلاب با هدایت مقام معظم رهبری به حکومت امام زمان (عج) متصل شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار