اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
حسین ساقی

از بهترین و بدیهی ترین معیار های سنجش کمی و کیفی عملکرد دولت ها و حکومت ها ، میزان و توان توسعه یافتگی و ترقی عمومی و خصوصی افراد جامعه می باشد به نحوی که با مشاهده عینی و نه کارشناسانه هم میتوان کیفیت و کمیت کارکرد دولتمردان را سنجید.

از اینرو ناگفته پیداست که جهت دهی و سیاست گذاری های دولتی چه تاثیر عمیقی در رشد و ترقی افراد و در نهایت کل جامعه دارد.

از طرفی و باتوجه به لزوم ریشه یابی و علاج بخشی عوامل مانع رشد و توسعه فردی و با توجه به فراموش شدن اندیشه های ترقی خواهی در بین عموم مردم مخصوصا اقشار جوان و آماده کار ، ضرورت توجه به این نقصان بیش از پیش نمایان میشود.

به عبارت دیگر برای بوجود آمدن ترقی و مزایای بالقوه آن نیازمند ایجاد زمینه ها و اندیشه های مبتنی بر مطلوبیت آن در بین عموم افراد بوده به طوری که با برجسته کردن مزایای ترقی و ترقی خواهی بتوان روحیه حرکت رو به جلو را زنده و تقویت کرد.

بنابراین و با یک نگاه کلان برای ساخت یک زندگی با کیفیت برای عموم مردم، ایجاد زمینه برای القاع روحِ باور به ترقی درافکار عموم مردم از برنامه ها و سیاست های ضروری و لازم کشور می باشد.

برای نمونه بعنوان یکی از سیاستهای فوری در این زمینه میتوان به تلاش برای گنجاندن این دست مفاهیم و واژگان در کتب درسی در پایه ها و سنین کمتر اشاره کرد که با این عمل ، روح ترقی خواهی و توسعه از همان سنین پایین به جامعه تزریق شود که البته این موضوع زمانی به ثمر خواهد نشست که بتوان ایده های کارشناسی شده و کاربردی را گزینش و بکار بست که این مهم بخودی خود به زمان و هزینه کافی هم نیاز خواهد داشت.

تولید محتوای مناسب در این جهت و نشر این دست مفاهیم در جامعه و اهتمام ویژهٔ رسانه ای و پشتیبانی قانونی برای گسترش این ادبیات در جهت اُنس بیشتر جامعه با ادبیات ترقی خواهی هم از فعالیت های مرتبط و مفیدی میتواند باشد که در نهایت منجر به سعادتمندی عمومی جامعه خواهد شد.


برچسب ها: حسین ساقی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment تجمع و سر دادن شعار علیه ترامپ لذت می بریم و آن را اوج دموکراسی می نامیم اما
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار