شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به منظور نظارت بر نحوه عرضه محصولات، هفته گذشته در بازدید گشت های مشترک نظارتی از عطاری های فعال، برخی واحدهای متخلف پلمپ شدند.

دکتر بهزاد شریف مخمل زاده اظهارداشت: برخی عطاری ها، بدون مجوز اقدام به فروش دارو می کنند که برای مقابله با این روند، گشت های مشترک معاونت غذا و دارو، سازمان صنعت و معدن و نیروی انتظامس بر کار این واحدهاس تجاری نظارت می کنند.

وی افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه به تنهایی نمی تواند وارد عرصه کنترل کار عطاری ها شود و به دلیل این که مجوز فعالیت عطاری ها از سوی این معاونت صادر نمی شود، نظارت بر آنها نیز به عهده ما نیست.

شریف مخمل زاده تصریح کرد: البته بسیاری از عطاری ها نیز هیچ پروانه کسبی ندارند و زیر نظر هیچ ارگانی نیستند که این نیز مشکلات دیگری ایجاد کرده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: برخی عطاری ها نیز در نقاط خاصی از شهر هستند که به راحتی می توانند بسیاری از خلاف ها را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه عطاری ها حق فروش دارو را ندارند گفت: قرار است در ساختار وزارت بهداشت مجوز برای مراکز عرضه گیاهان دارویی صادر کنند.

مخمل زاده اضافه کرد: در این مراکز تنها گیاهان دارویی عرضه می شود و مستقیم زیر نظر معاونت غذا و دارو خواهد بود و مشکلات فعلی حل می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهارداشت: در صورتی که گزارش مردمی مبنی بر تخلف عطاری ها دریافت شود، گشت های مشترک حتما از مکان های گزارش شده بازدید کرده و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می شود.

وی گفت: هر واحد تجاری دارای پروانه فعالیت، باید زیر نظر مجمع امور صنفی خود کار کند که عطاری ها نیز مانند سایر واحدها، زیر نظر صنف مربوط فعالیت دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار