اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
 عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این تشکل در 17 فروردین سال 96، پنج نفر را به عنوان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد مهدی زاهدی» روز چهارشنبه در سفر به اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام اظهار کرد: در انتخابات سال آینده نمی‌خواهیم فضا را به سمت اصول گرایی صرف ببریم، بلکه با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جَمنا) همه کسانی که دل در گرو انقلاب و آرمان های امام و رهبری دارند می‌توانند به آن بپیوندند تا با حضور گسترده در انتخابات شرکت کنیم. 

وی بیان کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی منحصر به طیف اصولگرا نیست، بلکه دامنه آن بسیار وسیع‌تر از اصولگراهاست و هر کسی دل در گرو نظام و انقلاب دارد، می‌تواند وارد این جبهه شود.

زاهدی توضیح داد: این جبهه که روند از بالا به پایین را به عنوان استراتژی مدنظر قرار داده است، در اوایل اسفندماه جاری اجلاسی را با حضور نخبگان سیاسی برگزار کرد و در همان نشست بنا شد در روز 17 فروردین ماه سال آینده ، پنج نفر برگزیده شوند تا در انتخابات نامزد شوند و پس از آن نیز تاکتیک‌هایی اتخاذ شود.

وی افزود: همه ظرفیت‌های دلسوختگان و کسانی که دل به انقلاب دارند با هم جمع شدند تا به صورت تیمی کار کنند و دولتی روی کار بیاید که کارآمد باشد. 
زاهدی تاکید کرد: ما نگران تشتت آرا در جبهه مردمی نیستیم و امیدواریم جبهه پایداری هم به ما بپیوندد.
وی با اشاره به خبرهایی درباره حمایت رئیس جمهوری دولت دهم از یک نامزد برای انتخابات پیش رو گفت: محمود احمدی‌نژاد بارها اعلام کرده که در این انتخابات از هیچ فردی حمایت نمی‌کند و روز درختکاری شائبه‌ای در میان دوستداران او ایجاد شد که وی می‌خواهد از فرد خاصی حمایت کند، اگر این طور باشد قطعا با آن چیزی که قبلا خودش گفته، در تضاد است. 

*** مساله ریزگردها در خوزستان باید به شکل علمی حل شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد مساله ریزگردها در خوزستان گفت، ریزگردها مساله مهمی چون سلامت و بهداشت مردم را با مشکل مواجه می‌کند و اثرات تخریبی بر کشاورزی و حتی حوزه‌های انرژی دارد و حتی موجب قطعی آب و برق در شهرهای این استان شده است.

وی با اشاره به تاثیر ریزگردها بر مساله آموزش در خوزستان گفت: به عقیده من برای حل مساله آموزش در خوزستان شاید بتوان مسکنی مانند کلاس‌های فوق العاده یا تسهیلاتی برای کنکوری‌های ارایه کرد اما این‌ها تاثیرات کوتاه مدت دارد و کیفیت را به صورت مطلوب بالا نمی‌ببرد.
زاهدی افزود: مقام معظم رهبری 18 سال پیش طرح 550 هزار هکتاری را مطرح کردند در حالی که امروز 20درصد آن پس از این سال‌ها عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: اگر طرح 550 هزار هکتاری عملیاتی می‌شد ضمن این که مشکل ریزگردها را کم می‌کرد، بلکه مولد کار و اشتغال نیز می‌شد و می‌توانستیم به محصولات مورد نیاز داخل کشور کمک کنیم، همچنین صادرات داشته باشیم و اقتصاد پایدار استان را بدون نگاه به نفت تامین کند اما همه دولت‌ها در آن کوتاهی کرده‌اند.

زاهدی بیان کرد: در این دوره وعده‌هایی برای مقابله با ریزگردها داده شد و طرح هایی نیز ارایه شد که اغلب از رده خارج هستند این در حالی است که بحث مقابله با ریزگرد بحثی کاملا علمی است.

وی افزود: برای مقابله با ریزگردها باید به روش سیستم‌های بیولوژیکی کار کنیم و از افراد شاخصی مانند پروفسور کردوانی استفاده شود همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی پروژه تحقیقاتی خوبی در زمینه مبارزه با ریزگردها انجام داده که استفاده از روش بیولوژیک مالچ پاشی را ارایه داده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار