فاضل خمیسی
در هفتمین روز اولین ماه فصل بهار ۹۶ شهرستان ملاثانی استان خوزستان شاهد رویدادی شیرین و خوشمزه بود،که اندکی از رنج روزهای گذشته ناشی از گرد وخاک زدود.
جشنواره بستنی ملاثانی، نام حرکت خود جوش و خوش سلیقه ای بود ، که باعث گردید ،بسیاری از هموطنان که این ایام تعطیلات نوروزی را در استان خوزستان ،میگذرانند با یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری و توانمندی شهرستان ملاثانی آشنا شده و خود تبدیل به سفیرانی شوند ، که نسبت به معرفی یکی از برندهای خوراکی (بستنی) در سطح ملی و حتی جهانی اقدام نمایند .
مسلما در معرفی بستنی ملاثانی بصورت ملی بایست ،به غیر از اینکه سردی؛ شیرینی؛ خوشمزگی و... بستنی مد نظر قرار گیرد الزاماتی است که در ورای این حرکت سیاحتی، اقتصادی است و آن تداعی و ایجاد یک ساخت ذهنی برای مشتریان است ،تا آنجا که از این طریق میتوان به احیا و انتقال یک فرهنگ و یک هویت پرداخت، طبیعی است نام ملاثانی منبعد بعنوان یک"نشان تجاری" برای تمام مردم ایران زمین در محصول بستنی نام آشنایی خواهد بود ،اما در متولیان امر این نگاه باید ایجاد شود که هر خریدار میتواند ، یک حلقه وصل فرهنگی و حتی اقتصادی قرار بگیرد ، حلقه فرهنگی از آنجا که با خلقیات مردم بومی و آداب و رسوم و مهمان نوازی و تدین و ایمان آنها آشنا شده و این ویژگیها را منتقل نماید، و از سویی با جذب سرمایه گذار از اقصی نقاط کشور و حتی جهان میتوان این سو از استان را یک قطب صنعت غذایی سالم و جهانی قرار داد.
فروشی که حالت برندی بخود میگیرد ، فروشندگان میتوانند بخشی از هویت خویش را به واسطه ی کالای استاندارد شده ای که به مشتری ارائه میدهند ،تبیین نمایند و این تبیین خود موجب تقویت هویت های مربوطه نیز میشوند .
باید دقت کرد هم اکنون که در شهرستان ملاثانی بستر مناسبی برای ایجاد یک برند بنام "بستنی ملاثانی" فراهم شده بر متولیان امر لازم است ؛با پشتیبانی بخش خصوصی و اقدامات اثر بخش از این فعالیت حمایت نمایند ، در پایان یادمان باشد که خوزستان عزیز مملو از فرصت هایی است ؛که اگر برنامه و مدیریت صحیحی آنرا راهبری نماید ؛نگین ایران خواهد شد و به خوشمزگی بستنی ملاثانی ...