برنامه‌ آینده‌ام برای ریاست جمهوری در 18 سیاست اولویت، 160 تدبیر و اقدام و در 14 سرفصل تدوین شده که محوری‌ترین برنامه‌های آن در حوزه مسائل اقتصادی متمرکز شده‌ است. "> باید تحریم ها را مدیریت کرد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹

برنامه‌ آینده‌ام برای ریاست جمهوری در 18 سیاست اولویت، 160 تدبیر و اقدام و در 14 سرفصل تدوین شده که محوری‌ترین برنامه‌های آن در حوزه مسائل اقتصادی متمرکز شده‌ است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: ‌برنامه‌ آینده‌ام برای ریاست جمهوری در 18 سیاست اولویت، 160 تدبیر و اقدام و در 14 سرفصل تدوین شده که محوری‌ترین برنامه‌های آن در حوزه مسائل اقتصادی متمرکز شده‌ است.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: در حال حاضر حدود 4 میلیون دانشجو و 6 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور وجود دارد و سرعت توسعه و رشد علمی کشور در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده‌ است.

وی افزود: در واقع می‌توان سه ضلع علم‌آموزی، توسعه و رشد علمی، فضای سیاسی و فضای فرهنگی، اخلاقی و معنوی را در مثلث دانشگاه تبیین کرد که در حال اتفاق افتادن است و این ظرفیت نوید آینده بهتری برای کشور است.

کانیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: گاهی در جامعه، جوانان متهم به ضعف باورهای دینی، اعتقادات و اخلاق می‌شوند، ادامه داد: همان‌طور که همه مردم در یک سطح از فرهنگ نیستند، در دانشگاه‌ها هم سطح فرهنگی جوانان متفاوت است؛ اما محیط دانشگاه یک فضای قابل توجه فرهیختگی، اخلاق مداری، فرهنگ‌مداری، توجه به ارزش‌ها و باورهاست.

وی خاطرنشان کرد: چنین ظرفیتی اصلی‌ترین نقطه قوت و اتکا کشور است که بتوان آینده را متحول کرد و از ضعف‌ها عبور داد.

*فضای دانشگاه‌ها پرتحرک است

پورمحمدی ادامه داد: حرکت علمی بین جوانان و به‌ویژه در دانشگاه‌ها به‌شدت در حال انجام است که نشان از فضای پرتحرک علمی در دانشگاه‌ها دارد.

وی عنوان کرد: در تاریخ کشور فراز و فرودها بسیار است اما ظرفیت عمیق جامعه و آگاهی و دریافت عمیق سیاسی اجتماعی مردم فراتر از این حوادث و فراز و فرودها است و امروز مشارکت‌ها بسیار پرنشاط و چشم‌گیر است و این پیام را می‌رساند که جوانان به‌ویژه در دانشگاه‌ها کاملا آگاهانه، با انگیزه و با احساس مسئولیت درصدد مشارکت در تعیین سرنوشت خود هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شعار امسال گفت: با حضور گسترده، پرنشاط و آگاهانه که به یک انتخاب قوی منتج شود، با استفاده از ظرفیت‌ها و توانی که به‌صورت گسترده در حوزه‌های مختلف اجتماعی و محافل علمی پژوهشی و منابع عظیم کشور وجود دارد، می‌توان آن حماسه اقتصادی که مدنظر مقام معظم رهبری است را خلق کرد.

*تدوین برنامه‌ها در 18 سیاست اولویت، 160 تدبیر و اقدام و 14 سرفصل

وی با اشاره به مسئله انتخابات تصریح کرد: برنامه‌ آینده‌ام برای ریاست جمهوری در 18 سیاست اولویت، 160 تدبیر و اقدام و در 14 سرفصل تدوین شده که محوری‌ترین برنامه‌های آن در حوزه مسائل اقتصادی متمرکز شده‌ است.

پورمحمدی تاکید کرد: فشار تورم، گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی به ضعف ساختاری در نظام‌های اصلی اقتصادی کشور برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد یک تحول اقتصادی یک عامل دیگر باید به این حضور و مشارکت گسترده اضافه شود، گفت: در حال حاضر مشکلات اصلی کشور در حوزه مسائل اقتصادی است و با توجه به این امر بیشترین برنامه‌های خود را در ابعاد مختلف اقتصاد، از جمله زیرساخت‌ها، فناوری، صنعت، حوزه انرژی، مباحثی چون بانک‌داری، سیاست‌های اقتصادی در مسائل مالیاتی، گمرکی و بیمه که می‌تواند زیرساخت‌ها را اصلاح کند، با هدف اصلی تولید، اختصاص داده‌ام.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های کشور به علت بی‌برنامگی‌ها و آشفتگی‌ها بوده‌است که قانونمداری می‌تواند از این هرج و مرج و آشفتگی جلوگیری کند.

*قانون، تولید و اشتغال

وی شعار اصلی خود را قانون، تولید و اشتغال عنوان کرد و توضیح‌ داد: تولید و اشتغال دغدغه اصلی مردم است و اگر بخواهیم اشتغال را ایجاد، تورم را کنترل، گرانی‌ها را مدیریت، صادرات و قدرت رقابت صادراتی را افزایش و درآمد سرانه ملی را برای افزایش درصد رفاه عمومی ارتقا دهیم، باید نقطه اتکا تمام برنامه‌ها تولید باشد زیرا برای توانمند کردن کشور باید تولید ناخالص ملی افزایش یابد که محور آن تولید است.

پورمحمدی در زمینه سیاست خارجی و تحریم‌ها گفت: نباید از تحریم خسته شد زیرا دنیای رقابت این‌گونه ‌است، اگر رابطه و مذاکره منافع ما را تامین کند باید از آن استقبال کنیم و کسی نگوید بحث آرمانی داریم، ما تنها با اسرائیل بحث آرمانی داریم که غاصبانه به جوامع انسانی ظلم می‌کند.

*باید تحریم‌ها را مدیریت کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: دیپلماسی کشور باید آگاهانه و هوشمندانه باشد نه ماجراجویانه؛ باید تحریم کننده را پشیمان کنیم؛ می‌توانیم تحریم‌ها را مدیریت و تدبیر کرده و از حجم آن بکاهیم و در طی چند سال فعالیت دیپلماتیک گسترده در چند مرحله آن را به حداقل رسانده و قابل کنترل کنیم.

پورمحمدی همچنین درباره معرفی کاندیدای واحد از سوی ائتلاف 2+3 و احتمال کناره‌گیری وی به نفع فرد موردنظر ائتلاف تصریح کرد: امیدوارم تا قبل از برگزاری انتخابات به نظر واحد برسیم.

وی در خصوص کنترل تورم اظهار کرد: در موضوع تورم و نهادهای قیمت‌گذاری یک بحث مهم سیاست‌های مالی دولت، هزینه‌های دولت و هزینه تولید است، این موارد باید مدیریت و در نهایت نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، در غیر این صورت نقدینگی به سمت بازارهای زودبازده مانند طلا، ارز، زمین و مسکن سرازیر می‌شود، عمده‌ترین راه‌حل، هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید است.

*یکی از زیرساخت‌های تحول اقتصادی، اصلاح نظام بانکی است

وی با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌های تحول اقتصادی، اصلاح نظام بانکی است عنوان کرد: امروز فقط شاهد رشد بانک‌ها هستیم و درآمدهایی که از نفت حاصل می‌شود، به‌جای سرمایه‌گذاری در تولید و افزایش رفاه در بانک‌ها سرمایه‌گذاری و یک عده را ثروتمندتر می‌کند که نشان‌دهنده عیب و نقص و بیماری اقتصادی است؛ متأسفانه زیرساخت‌های کشور معیوب است.

*اگر جریانی مشکل داشته باشد، تولید فساد می‌کند

پورمحمدی در پایان با بیان اینکه اگر فساد تولید شود، ما حریف آن نیستیم خاطرنشان کرد: سیستم‌های نظارتی می‌توانند با هنجارشکن‌ها برخورد کنند اما اگر جریانی مشکل داشته باشد، تولید فساد می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار