اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: با وجود اینکه در طول سه سال و نیم خدمات قابل توجهی در مدرسه سازی صورت گرفته ولی همچنان در وضعیت زرد به سر می بریم.

حمید قنبری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای عشایر خوزستان اظهار کرد: با وجود اینکه در طول سه سال و نیم خدمات قابل توجهی در مدرسه سازی صورت گرفته ولی همچنان در وضعیت زرد به سر می بریم و هر لحظه امکان دارد خطر ما را تهدید کند و تا رسیدن به وضعیت سفید و عادی فاصله داریم.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان خبر داد: در این مدت ۷۲ واحد آموزشی توسط اداره کل نوسازی با ۱۷۶ کلاس درس ساخته شد و همچنین ۴۶ دستگاه کانکس خریداری و جایگزین مدارس چادری شد.

قنبری تصریح کرد: در رابطه با مصوبه احداث سرویس های بهداشتی تاکنون اعتباری اختصاص داده نشده که امیدواریم در یک بازه زمانی دو ساله تعداد ۲۰۰ چشمه توالت در مدارس عشایری احداث شود.

وی عنوان کرد: از استاندار انتظار داریم تا با زبانی ساده خیران مدرسه ساز را به ساخت و ساز در مناطق عشایری تشویق و ترغیب کنند. همچنین پیشنهاد می شود استاندار با ابتکار عمل خود ساخت یک مدرسه عشایری را متعهد شود تا باب خیری برای ورود سایر خیران باز شود.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در پایان سرانه غذایی دانش آموزان عشایری را کافی ندانست و گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز شبانه روزی با بیش از یک هزار نفر دانش آموز در استان خوزستان داریم که مشکلات اعتبارات غذایی بسیاری پیش روی آنها قرار دارد. سوء تغذیه به عنوان یک واقعیت خاموش دانش آموزان در این مدارس است و علاوه بر آن بدهی سنگین حامل های انرژی مانند آب، برق و گاز نیز از دیگر مشکلات این مراکز شبانه روزی است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان خطاب به استاندار گفت: شما مدارس عشایری این استان را با سیمان بسازید ما قول می دهیم که ایران اسلامی را با ایمان بسازیم.

استاندار خوزستان در این خصوص در قالب توزیع سبد غذایی به دانش آموزان عشایری قول حمایت داد.
برچسب ها: عشایر خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار