شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: تيم امداد و نجات كوهستان هلال احمر پس از 6 ساعت جستجو در ارتفاعات منگشت باغملك يكي از اهالي روستاي دره‌ني اين شهرستان را از مرگ حتمي نجات داد.

علي‌عسكر ظاهري اظهار كرد: روز گذشته (دوشنبه، 9 ارديبهشت‌ماه) پس از اعلام بخشداري مركزي باغملك مبني بر مفقود شدن يكي از اهالي روستاي دره‌ني در حال كوچ، ساعت 15 بعدازظهر يك تيم امدادي جستجو و نجات در كوهستان به منطقه اعزام شد.

وي ادامه‌داد: تيم امدادي با تجهيزات كامل به همراه يك دستگاه آمبولانس و يك دستگاه خودروي پشتيباني به سمت ارتفاعات منگشت حركت كرد و پس از 6 ساعت جستجو و كوه‌پيمايي، فرد گمشده پيدا شد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: اين مرد 40 ساله در حالتي پيدا شد كه كم جان و دچار ضعف شديد همراه لرزش بوده است. اين فرد كه از بيماري كليوي رنج مي‌برد، به دليل سرماي ناشي از بارش برف در ارتفاعات، زمين‌گير شده بود.

ظاهري عنوان‌كرد: تيم امدادي به محض يافتن فرد موردنظر، اقدامات اوليه امدادي و احيا را روي وي انجام داد و سپس به بيمارستان شهيد طباطبايي باغملك منتقل كرد.

وي با بيان اين‌كه به دليل ماشين‌رو نبودن راه‌ها در ارتفاعات منگشت و كوهستاني بودن منطقه، اعضاي تيم امداد مسير رفت و برگشت را با پاي پياده طي كردند، اظهارداشت: عمليات امداد و نجات ساعت 21 شب به پايان رسيد و حال عمومي اين فرد مساعد گزارش شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار