اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در سال جاری بعد از 3 سال تعطیلی مجدداً در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بروی اسکله زیبای بندر بحرکان شهرستان هندیجان برگزار می‌شود.

محمد جور وند در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: همه ما ایرانیان از نام زیبای خلیج‌فارس انرژی و قدرت می‌گیریم و باید از نام بلند آن صیانت کنیم.

وی افزود: خلیج همیشه فارس یعنی فرهنگ، هویت، اصالت و قدرت ملت ایران در همه جهان است به‌طوری‌که تمام شاهدان، کُتب، نقشه‌ها، اندیشمندان، مورخان، تاریخ‌نگاران بر هویت پارسی این دریایی خروشان صحه گذاشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در هندیجان چندین بار به‌صورت منطقه‌ای برگزارشده و در دوره‌های بعدی به ملی ارتقا یافت و اکنون به چهارمین کنگره ملی خود رسیده است.

وی گفت: انشالله با همکاری مسئولان هندیجان ازجمله امام‌جمعه، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و شما خبرنگار عزیز در سال جاری چهارمین کنگره ملی شعر خلیج‌فارس را به‌صورت باشکوهی با حضور مسئولان عالی‌رتبه نظام اسلامی در کنار آب‌های گرم، خروشان خلیج‌فارس برگزار خواهیم کرد.

جور وند عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری مسئولان هندیجان پشتیبانی قوی و مناسبی از برگزاری کنگره خواهند کرد، لذا اداره ارشاد هندیجان هرچه سریع‌تر مقدمات جشنواره را آغاز تا انشالله در همین شش‌ماهه اول سال جاری که آب‌وهوای منطقه مساعد شد کنگره برگزار شود.

وی افزود: بنده تأکیددارم باید این کنگره هر چه سریع‌تر در بندر هندیجان برگزار و همه مسئولان هندیجان بر این مورد اتفاق‌نظر دارند. الحمدالله در هندیجان مسئولان فرهنگ دوست بسیار کثیر و فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: ما جشنواره موسیقی استان، جشنواره تئاتر و کودک دزفول، تئاتر خیابانی باغملک و چندین همایش و جشنواره در سطح استان که چندین سال تعطیل بود را احیا کردیم.

وی گفت: جشنواره فیلم کوتاه استان خوزستان دقیقاً بعد از 3 سال تعطیلی آن را مجدداً فعال کردیم. بنده یک سال داور شعر کنگره خلیج‌فارس بندر هندیجان بوده‌ام و با نحوه برگزاری و فعالیت‌های آن آشنا هستم.

جور وند عنوان کرد: کنگره خلیج‌فارس به آن عظمت و بزرگی نباید تعطیل می‌شد اما بنده وعده و قول اکید می‌دهم، به بهترین شکل برای برگزاری آن تلاش، کوشش کنم و به همراه مسئولان هندیجان، شما خبرنگار تلاشگر گامی مهم برای نام بلند خلیج‌فارس برداریم.

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار