اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
همین جمعه پنجم خرداد ماه;


شوشان : کیوان  ساکت با همراهی نوازندگان خرمشهری و آبادانی در آبادان کنسرتی برگزار میکند .


کیوان ساکت  متولد 1340 در خانواده اي فرهنگي در شهرستان مشهد به دنیا آمد. از همان کودکي با تشويق پدر و مادر خويش به موسيقي و نقاشي پرداخت و در نقاشي شاگرد اساتيدي همچون استاد صادق پور در طراحی - استاد پیراسته در رنگ و روغن - استاد دولّو در آبرنگ بود.   مادر وي ريئس بزرگترين دبيرستان دخترانه ي مشهد بود و پدر وي موسس بزرگترين دراگ استور مشهد و علاقه مند به كار هنري . اولین درسهای موسيقي را از دایی خويش منوچهر زمانيان در کار گاه موسيقي کودکان و نوجوانان که در آن زمان از سوي صداو سيمای وقت به مديريت مرتضي دلشب در مشهد تاسيس شده بود، فرا گرفت. پس از مدت کوتاهی معلم وی منوچهرزمانیان به دليل ادامه تحصيل از مشهد رفت و مدتی کلاس بدون معلم بود تا اينکه همشهري و دوست دایي وي آقاي حميد متبسم که در آن زمان در دانشسراي هنر تهران موسيقي تحصيل می کرد و  تابستان ها براي بازديد خانواده به مشهد آمد در کارگاه موسيقي به تدريس مشغول شد و تنها حدود 2 تابستان پياپي تا پيش از انقلاب معلم آنجا بود. با پيروزي انقلاب متبسم به مشهد نقل مکان کرد و دوستي وي با ساکت عميق و صميمي شد ولي پس از چند مدت وي دوباره به تهران و سپس به خارج از کشور مهاجرت کرد و از آن زمان ساکت تار را بدون استاد فرا گرفت و دراين ميان تنها چند ملاقات کوتاه با استاد حسين عليزاده داشت . در سال 1369 به دعوت هنرمند گرامی پرويز مشکايتان به عنوان سولیست تار به گروه عارف دعوت شد( داستان اشنایی وی با مشکاتیان داستان جالب و زیبایی ست) و حاصل اين همکاري آثاري است نظير –  افشاري مرکب و افق مهر و وطن من با صداي ايرج بسطامي و مقام صبر با صدای عليرضا افتخاری و کنسرتهاي متعددي در داخل و خارج از ايران . وي در سال 1375 گروه وزيري را تاسيس کرد و آثارزيادي را با اين گروه در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است



وی در سال 1383 موفق به دریافت درجه یک هنری در رشته های نوازندگی و آهنگسازی از وزارت ارشاد گردید .
در سال 1380آموزشکاه موسیقی وزیری را بنیاد نهاد که اکنون جزو یکی از معتبرترین آموزشگاههای ایران است .

گفتنی ست این پدیده ی موسیقی روز پنجشنبه ساعت 21 در تالار مهر آبادان با همراهی دانیال عطار زاده در تار نوازی و بهنام ابوالقاسم در پیانو به هنر آفرینی میپردازد.





شایان ذکر است، کیوان ساکت روز بعد از اجرا، ششم خرداد، به تحلیل ردیف موسیقی ایرانی بر پایه‌ی آخرین تألیف خودــ گزیده‌ی ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران‌ــ برای علاقمندان موسیقی ایرانی و برگزاری کارگاه نوازندگی تار و سه‌تار خواهد پرداخت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار