گراني مدت‌ها است که ديگر براي مردم کشور چيز جديدي نيست‌. ماه‌ها است که هر نيم‌ساعت‌، يک‌بار يکي از مايحتاج مردم گران مي‌شود و حتي سه برابر شدن قيمت يک جنس ظرف چند روز هم ديگر براي کسي جذابيت ندارد! "> گراني چگونه پديد آمد؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹

گراني مدت‌ها است که ديگر براي مردم کشور چيز جديدي نيست‌. ماه‌ها است که هر نيم‌ساعت‌، يک‌بار يکي از مايحتاج مردم گران مي‌شود و حتي سه برابر شدن قيمت يک جنس ظرف چند روز هم ديگر براي کسي جذابيت ندارد!

اختصاصی شوشان : گراني مدت‌ها است که ديگر براي مردم کشور چيز جديدي نيست‌. ماه‌ها است که هر نيم‌ساعت‌، يک‌بار يکي از مايحتاج مردم گران مي‌شود و حتي سه برابر شدن قيمت يک جنس ظرف چند روز هم ديگر براي کسي جذابيت ندارد! اما آنچه در اين ميان مهم است و همه موظف هستند آن را با دل و جان قبول کنند اين است که دولت اصلا در اين گراني‌ها نقشي ندارد و اگر قرار است که دولت نقشي در اقتصاد کشور داشته باشد‌، فقط در ارزاني‌ها نقش دارد و لاغير! اين وظيفه همه آحاد مردم است که براي گراني هر کالايي، عاملي پيدا کنند تا دولتمردان کمي خيال شان راحت‌تر باشد و به کارهايشان مثل پرچم‌چرخاني با يکديگر مشغول شوند. در اين راستا فهرست عوامل گراني برخي کالاها به شرح زير اعلام مي‌گردد:

گراني شير : حدود دو ماه پيش، گاوهاي مستقر در گاوداري‌هاي ورامين و ساوه به دليل حرص و جوش خوردن از کمبود بارندگي در کشور قهرمان‌پرور ايران، شيرشان يکباره خشک شد و همين عامل گراني شير شد!

گراني گوشت قرمز : باخت تيم پرسپوليس در فينال جام حذفي و بحران در اين تيم طي دو سال گذشته‌، عامل اصلي افزايش گوشت قرمز است. خوشبختانه تيم استقلال وضعيت بهتري دارد و به همين دليل گوشت آبي خيلي گران نشده است!

گراني روغن نباتي : مدتي است که متاسفانه شترهاي کوير لوت کمتر خواب «پنبه‌دانه» مي‌بينند و کمبود پنبه‌دانه در خواب شترهاي نواحي مرکزي ايران باعث کاهش توليد روغن نباتي شده است.

گراني کاغذ : اين ديگر کار قلم به دستان مزدور و روزنامه‌چي‌هاي زنجيره‌اي است. مطمئن باشيد اينها از آمريکا پول گرفته‌اند که کاغذ را گران کنند!

گراني مصالح ساختماني : ناراحتي اصلاح‌طلبان از افتتاح پروژه‌هاي عظيم مسکن نيمه‌کاره مهر توسط دولت زحمتکش و کارشکني آنها، عامل اصلي اين گراني‌ها است ولي با افتتاح پروژه‌هاي جديد و نيمه‌کاره، اين مساله هم رفع و رجوع مي‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار