اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
شوشان: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بر اساس اهداف تدوین شده و ماموریت های محوله، کار برقرسانی به روستاهای استان را به عنوان یکی از فعالیت های اصلی گسترش صنعت برق و رفع محرومیت های استان در نظر گرفته و با تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان، موفقیت های چشمگیری را در این زمینه حاصل نموده است.

در این میان، اگر چه طبیعت سخت و زمخت استان، وضعیتی پدید آورده  که برقرسانی به مناطق روستایی را با دشواری های فراوانی روبرو ساخته است، لیکن، اراده خلل ناپذیر کارکنان شرکت در جهت برخوردار ساختن هم استانی های عزیز از نعمت برق، باعث گردیده تا خطوط سیمین و روشنایی بخش برق در گستره ای با 58 هزار کیلومترمربع به جریان افتاده و  روستاهای دورافتاده و محروم را نورافشان کنند.

یکی از چالش های بزرگ برقرسانی روستایی در خوزستان، قرار گرفتن بخش قابل توجهی از روستاهای استان در کمربند کوهستانی و سلسله کوه های بلند و سربه فلک کشده زاگرس می باشد. سخت گذر بودن مسیرها و نبودن جاده های دسترسی برای انتقال تجهیزات، یکی از موانع اصلی در اجرای طرح برقرسانی به روستاهای استان است. کارکنان سخت کوش شرکت برای غبله بر این مانع بزرگ، تاکنون با احداث جاده و حمل تجهیزات و دستگاه ها تا نقاط مقصد، بر این مانع غلبه نموده اند.

باران های تند و موسمی و گاه همراه با سیلاب، از دیگر رخداد های طبیعی در نواحی کوهستانی استان است که گاه با ریزش مسیرهای تردد و تخریب جاده های روستایی، فعالیت گروه های برقرسان را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته است.

در بسیاری از مناطق روستایی پراکندگی روستاها نیز به قدری زیاد بوده که در شرایط عادی اولویت ها را برای ارایه خدمات تغییر می دهند. اما با وجود مشکلات غیر قابل تصور، اکنون تحولی اساسی در این مناطق شکل گرفته است. همچنین آماده سازی مسیر نیز با در نظر گرفتن اینکه تا پیش از این  و در برخی از مناطق، هیچ راه ارتباطی وجود نداشت، مستلزم صرف زمان و هزینه بالایی بود که این مهم با تلاش مدیران و کارکنان شرکت و نیز با همراهی سایر ادارات و سازمان های ذیربط استان و شهرستان ها انجام گردیده و راه برای احداث شبکه فراهم شده است.

بر این اساس تا پایان سال1393 روستاهای برقدار شده توسط شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به سه هزار و 247 روستا با 182 هزار و 422 خانوار بالغ گردید که این تعداد، شامل یک هزار و 902 روستای بالای 20 خانوار و یک هزار و 345 روستا کمتر از 20 خانوار می باشند. 

با ادامه تلاش های برقرسانی به روستاهای محروم در سال 1394، توجه مدیریت عالی شرکت به برخی از دورافتاده ترین روستاها با میزان دسترسی بسیار پایین و گاه فاقد دسترسی کامل به راه های ارتباطی جلب گردید و در این میان تعداد 47 روستا شناسایی و در فهرست عملیات احداث شبکه و برقرسانی قرار گرفتند. 

افزایش 57 درصدی تعداد روستاهای برقدار شده در سال 1394 نسبت به سال 1393، از توجه جدی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برای عملیات برقرسانی روستایی خبر می دهد و این در حالیست که به دلیل وجود آثار تحریم ها و محدودیت های مالی در منابع اعتباری طرح ها، مشکلات فراوانی در تامین تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز شبکه پیش بینی می گردید.

علیرغم مشکلات یاد شده بویژه فقدان دسترسی به راه های ارتباطی در برخی از این مناطق و افزایش هزینه های مربوط به مسائل پشتیبانی و لجستیک طرح ها، عملیات برقرسانی به این روستاها تا پایان سال 1394 و طبق زمانبندی های کارشناسان به پیش رفت و روستاهای مذکور از نعمت برق برخوردار و بدین ترتیب، تعداد روستای برقدار شده استان تا پایان این سال به سه  هزار و 294 روستا با جمعیت 182 هزار و 979 خانوار افزون گردید. 

کارکنان پرتلاش شرکت در گرمای طاقت فرسای تابستان 1395 که کشور، گرم ترین روزهای 50 سال گذشته را تجربه کرد، همچنان بر عزم راسخ خود در روشنایی بخشیدن به شب های تاریک هموطنان در مناطق دور دست استان پای فشرده و توانستند با برقرسانی به 44 روستای فاقد برق،، تعداد 604 خانوار را در این مناطق تحت پوشش شبکه برق قرار داده و بدین ترتیب، تعداد روستاهای برقدار را تا پایان این سال به 3 هزار و 338 روستا افزایش دهند.

این شرکت مفتخر است که با تلاش و زحمات انجام شده در برقرسانی روستایی در سال 1394 رتبه سوم را در تعداد روستاهای برقدارشده در کشور بدست آورد و برگ زرین دیگری به کارنامه پر افتخار خود افزون نماید.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار