اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
صادق سامانی

با افزایش بودجه خوزستان در سال جاری می توان گفت؛ این استان از نظر سرانه و کسب بودجه توانست بخوبی عمل کند و می توان با این بودجه، شاهد تحولات خوبی در سطوح مختلف اجتماعی استان باشیم.اما بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصادی، اعتقاد دارند زمینه های توسعه اقتصادی برای این استان فراهم است و مسئولان ارشد استان نیز، قابلیت و توانمندی مناسبی برای جهش اقتصادی دارند.

امروز دولت دوازدهم در استان می تواند با اولویت بندی مسائل اقتصادی، نقاط ضعف را بخوبی پوشش دهد و برای خود به شیوه ای برنامه ریزی کند که "دوران طلائی خوزستان" رقم بخورد.هر چند همگی واقفیم که مشکلات اجتماعی استان زیاد هستند ولی این امید می رود که تلاش بی وقفه مسئولان در چهار سال آینده جواب خوبی دهد و مردم اثرات اقتصادی را در زندگی خود شاهد باشند.

حال با بودجه اقتصادی استان می توان چه برنامه هایی را اجراء کرد و در مدت کوتاه مدت و بلند مدت اثر بخش و ملموس باشند؛

1."تمرکز و پیگیری بر شرکت ها و کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل"، بطوریکه برای سازمان صنعت،معدن و تجارت، اهدافی تعیین شود و در فرایند کوتاه مدت و بلند مدت، نسبت به راه اندازی و فعال نمودن آنها اقدام کند.

2.با توجه به اینکه خوزستان جزء مناطق استراتژیکی کشور است و "بخش سرمایه گذاری خصوصی" علاقمند به حضور در استان هستند می توان تسهیلات ویژه اعم از "کاهش مالیات"، "حق تنفس بانکی"، "ایجاد مراتب تشویقی" و...را در استان ایجاد و بیشتر کرد و برای جذب سرمایه گذاران اقتصادی حرکات اساسی در نظر گرفت.

3.تمرکز بر توسعه روستایی و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های روستاها، بطوریکه دولت می تواند در زمینه های مختلف اقتصادی، برنامه ریزی خوبی در منطقه بوجود بیاورد."حوزه گردشگری"،"صنایع کوچک زود بازده" ، "کشاورزی"،"دامپروری" و...را می توان نام ببریم که اگر دولت تمرکز بهتری برا این حوزه ها داشته باشد و سازمان های میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی، برنامه ریزی بهتر و دقیق تری انجام دهند می تواند برای "توسعه روستایی" مثمر ثمر واقع شود.

4.معرفی فرمانداران و بخشداران و دهیاران نمونه به مردم، گاهاً مشاهده می شود برخی از مسئولان در شهرستان ها، فاقد برنامه جامع و کاربردی هستند و دچار "روزمره گی" شده اند.معرفی و شناسایی مسئولان با برنامه استانی و برکناری افراد ضعیف می تواند به تحرک اقتصادی در منطقه کمک کند.

5.سازمان میراث فرهنگی استان ، برای توسعه گردشگری و سیاحتی استان می تواند برنامه های قابل قبول و بهتری  از خود ارائه کند و تاکنون نتوانسته بخوبی از ظرفیت های استان استفاده کند. بعنوان مثال، چرا کاروان های زیارتی که از عراق وارد کشور می شوند از استان خوزستان، بیشتر بعنوان یک مسیر گذر استفاده می کنند و امکانات خاصی برای ماندن یک یا دو روز در خوزستان برای آنها فراهم نیست سازمان میراث فرهنگی می تواند حوزه های شهرستانی خود را به نحو شایسته تری فعال کند و برای آنها برنامه ریزی بهتری انجام دهد.

این امید می رود که با تدابیر استاندار پرتلاش و مجموعه دولت، شاهد تحولات و تغییرات اقتصادی در استان باشیم چون بنا به وضعیت کنونی و این تلاش های شبانه روزی، راهی جزء توسعه و رشد نباید در نظر بگیریم.

برچسب ها: صادق سامانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار