اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
مدیر آموزش و تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند:
مدیر آموزش و تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به تقبل و پرداخت هزینه های اجرای طرح اوقات فراغت از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، ثبت نام و تمامی آموزش های مهارتی و حرفه ای که در مراکز آموزشی اعم از فنی و حرفه ای و آموزشگاه های خصوصی ارائه می شود، کاملا رایگان است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید علی موسوی در نشست خبری آغاز اجرای طرح بزرگ غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان منطقه آزاد اروند در سال 96، در سالن اجتماعات این سازمان با بیان اینکه کسی که خواهان شغل است حتما باید از مهارت کافی برخوردار باشد و کسی که مهارت دارد بایستی گواهینامه مهارت داشته باشد، افزود: در همین راستا و براساس سیاست های ابلاغیه مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و همسو با برنامه ششم توسعه و برنامه کلی اشتغال این دوره ها را تنظیم و به اجرا می گذاریم.
وی اظهار کرد: در سال گذشته برخی نواقص در نحوه برگزاری کلاس ها وجود داشت که برای امسال آنها را رفع کردیم و به طور حتم در سال آتی نیز اشکالات احتمالی امسال را رفع خواهیم کرد تا یک طرح کامل و بی نقصی ارائه شود.
وی تصریح کرد: تاکنون 2 هزار نفر در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان ثبت نام کردند که این افراد در 50 آموزشگاه موجود در شهرستان های آبادان و خرمشهر و در 63 رشته (32 رشته در آبادان و 31 رشته در خرمشهر) مهارت های مربوطه را فرا می گیرند.
به گفته وی حدود 45 درصد از ثبت نام کنندگان از خرمشهر و 55 درصد مابقی از آبادان هستند.
مدیر آموزش و تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اگر چه طبق اعلام قبلی، ثبت نام از داوطلبان شرکت در طرح غنی سازی اوقات فراغت به پایان رسیده اما به مراکز آموزشی گفته ایم در صورت مراجعه افراد برای ثبت نام برای دوره بعدی جواب رد ندهند.
موسوی با اشاره به اینکه از امروز دوره های آموزشی به طور رسمی آغاز و تا 15 شهریور ادامه دارد، افزود: برخی دوره ها تعداد ساعتهایشان به نحویست که دانش آموز بایستی دو ماه را به طور کامل در کلاس ها حاضر شود و یا آنکه برخی دوره ها کوتاه مدت (32 یا 50 ساعته)هستند که ظرف یک ماه دوره آن به اتمام می رسد و در پایان نیز آزمون آن برگزار می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به جلسات مهمی که با مسئولان آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای، انجمن های آموزشگاه های آزاد، مدیران ستاد و کارشناسان خود داشتیم به 90 رشته مهارتی مورد نیاز جوانان آبادانی و خرمشهری برای فراگیری رسیدیم که این رشته ها را به فراخوان گذاشتیم، از تعداد کل رشته های فراخوان شده 63 رشته با اقبال بیشتر جوانان مواجه شد.
وی با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان شرکت در کلاس های آموزش مهارتی و حرفه ای ادامه دارد، تصریح کرد: در بحث پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان، ما با توجه به تعداد ساعتی که دانش آموز و دانشجو در آن کلاس ثبت نام کرده اند هزینه ایاب و ذهاب و پذیرایی پرداخت می کنیم و لذا رقم ثابتی نیست و بر مبنای فرمول ها و شاخص های موجود تعیین و پرداخت می شود.
مدیر آموزش و تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سعی کرده ایم حجم تردد ها را با افزایش مراکز آموزشی در مناطق مختلف شهری کاهش دهیم تا یک حرفه آموز مجبور به طی مسافت زیاد برای حضور در رشته آموزشی مورد علاقه اش نشود.
موسوی از نهادینه کردن و ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و حرفه ورزی در میان جوانان منطقه آزاد اروند، فراگیری مهارت توسط دانش آموزان و دانشجویان در کنار آموزش دروس نظری و دانشگاهی برای بهره مندی از آینده شغلی مفید و کشف استعدادهای درخشان و جوان در زمینه کارآفرینی به عنوان سه هدف اصلی و اساسی از اجرای طرح بزرگ غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی و دانشجویی در منطقه آزاد اروند نام برد و افزود: برای تحقق این مهم از بنیاد کارآفرینی و موسسه بهار خواسته ایم به عنوان مشاور در امر کارآفرینی، نگرش سیستمی بازاریابی و مدیریت کار نمایشگاه کسب و کار ما را همراهی و کمک کند.
به گفته وی گواهینامه ای که در پایان هر دوره آموزشی صادر می شود گواهینامه بین المللی است که در همه جا مورد پذیرش است.
مدیر آموزش و تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به هماهنگی که با مراکز فنی و حرفه ای مان انجام دادیم 600 نفری که سال گذشته دوره مقدماتی را فرا گرفته اند امسال در دوره های پیشرفته شرکت می کنند.
موسوی افزود: آمار واجدین شرایط برای شرکت در طرح بزرگ غنی سازی اوقات فراغت حدود 6 هزار نفر است البته حدود دو هزار و 500 دانش آموز بازمانده از تحصیل نیز در این مقوله لحاظ شده اند که تاکنون دو هزار نفرشان برای شرکت در کلاسهای طرح غنی سازی اوقات فراغت ثبت نام کرده اند و ثبت نام همچنان ادامه دارد.
وی ضمن تاکید بر اینکه مرکز فنی و حرفه ای آبادان یکی از مجهزترین مراکز کشور است و در خرمشهر نیز برخی رشته ها از جمله هتل داری و گردشگری در سطح کشور منحصر به فرد است، در پایان اظهار کرد: در تلاشیم تا این آموزش ها را نه تنها در فصل تابستان که در سایر فصول سال نیز به شکل مستمر داشته باشیم و در این باره در حال برنامه ریزی و کار هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار