اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
  

سهام خزلی

یک گروه نوزده نفرi گردشگری که از اهواز به قصد تفریح به دزفول سفر کرده بودند، در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شدند.

متاسفانه چند سالی ست رواج پدیده ای بنام تورها و آژانس های مسافرتی غیر مجاز موجب به وقوع پیوستن حواث ناگواری از این دست شده است . این روزها کافی ست سری به دنیای مجازی بزنید تا با انواع و اقسام تبلیغات رنگارنگ و اغوا کننده که متاسفانه نمیتوان اصالت بسیاری از آنها را تایید کرد روبرو شوید . یکی از ترفندهای تورهای غیر مجاز تعیین هزینه هایی بسیار پایین تر از آژانس ها و تورهای حرفه ای و رسمی ست و متاسفانه بارها و بارها مشاهده شده که مردم تنها به زیبایی دیداری و شنیداری اکتفا کرده و اغوا می شوند. گردشگری علاوه بر داشتن آثار اقتصادی ، یک حرکت فرهنگی ست اما به شرطی که در مسیر صحیح و درست هدایت شود .

با کمال تاسف باید گفت برخی افراد در قالب اشخاص، گروهها ، تشکل ، انجمن و یا موسسه هایی غالبا غیر مجاز ، ضمن سوء استفاده از تقاضای سفر و کردشگری ، با استفاده از روش های مختلف از جمله پیامک و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی ، خدمات گردشگری ارائه می دهند و معمولا بدون رعایت اصول حرفه ای تور گردانی فقط به دنبال کسب درآمد هستند. در این قبیل تورها اساسا هیچ یک از حقوق مسافران رعایت نشده و بسیاری از استاندارد های مصوب لحاظ نمی شود ، در نتیجه در صورت بروز هر نوع حادثه ای نه پاسخگوی مشتریان هستند و نه هیچ یک از نهادهای نظارتی. یکی دیگر از جذابیت های دروغین این تورهای غیر مجاز که جوانان را هدف قرار داده ، برگزاری تورهای مختلط است .

برگزار کنندگان این گونه تورها بدون در نظر گرفتن شئون فرهنگی جامعه با انتشار تصاویری از برنامه های مختلط در فضای مجازی ، سعی در جذب هر چه بیشتر جوانان دارند. متاسفانه همانگونه که گفته شد یک گروه گردشگر که روز 5 شنبۀ گذشته به منطقۀ چال کندی دزفول سفر کرده بود که دچار حادثه شدو متاسفانه تعدادی ازآنها غرق شدند. توری که این افراد با آن اقدام به سفر کرده بودند از جمله تورهای غیر مجاز بوده که هیچگونه هماهنگی با میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نداشته است. توجه و نظارت خانواده ها بر رفتارها و معاشرت های جوانان از یک سو ، و اعمال نظارت توسط نهادهای مربوط از سوی دیگر ، گامی بسیار مهم و اساسی در کنترل پدیده هایی این چنین است و نقش بسزایی در کنترل حوادثی از این دست دارد.

برچسب ها: گردشگری ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار