شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
دکتر رمضان احدی قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز علائم و راه های پیشگیری از گرمازدگی را تشریح و اظهار کرد: بدن انسان به طور عادی دارای یک مکانیسم تنظیمی برای گرما است و به هم خوردن تعادل در این مکانیسم با بالارفتن درجه حرارت بدن، گرمازدگی را ایجاد می کند.

دکتر رمضان احدی قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز علائم و راه های پیشگیری از گرمازدگی را تشریح و اظهار کرد: بدن انسان به طور عادی دارای یک مکانیسم تنظیمی برای گرما است و به هم خوردن تعادل در این مکانیسم با بالارفتن درجه حرارت بدن، گرمازدگی را ایجاد می کند.

وی در خصوص علائم گرمازدگی گفت: افزایش دمای بدن، کاهش فشار خون، سرگیجه، کاهش سطح هوشیاری، خستگی، نداشتن تعریق، سردرد، گرفتگی عضلانی، خشک شدن پوست، تهوع و استفراغ، اختلال ریتم قلب و تکلم، رنگ پریدگی و کاهش میزان ادرار از جمله این علائم است.

احدی ادامه داد: گرمازدگی در کودکان، افراد مسن و بیمار و کارگرانی که در ساعات گرم فعالیت فیزیکی می کنند بیشتر اتفاق می افتد و همراه با عوارض است.

این متخصص پزشکی هسته ای بیان کرد: از جمله راه های پیشگیری از گرمازدگی این است که فرد را از محیط گرم و آفتاب دور و به محیط خنک منتقل کرد؛ محلول ORS و یا یک قاشق چایخوری نمک با هشت قاشق چایخوری شکر در یک لیتر آب مخلوط و بنوشد که البته آب مناسبترین نوشیدنی است.

وی اظهار کرد: باید فرد گرما زده را به نزدیکترین مرکز درمانی رساند و در حالت استراحت و در جای خنک قرار گیرد.

احدی توصیه کرد: باید لباس های بیمار را از تنش جدا کرد، پاهای بیمار بالا نگه داشته شود و با آب ولرم حمام بگیرد.

خوزستان از اواخر فصل بهار امسال با گرمای زودرس روبه رو شد به صورتی که در چندین روز دمای هوا به 50 درجه سانتیگراد و بالاتر رسید.

هشتم تیر دمای هوا در اهواز 53.7 درجه سانتیگراد اعلام شد که گفته شده گرمترین نقطه ایران و جهان در این روز بود.

گرمازدگی درسه هفته اخیر، جان 2 کارگر را در این خوزستان گرفت.

بر اساس مصوبه ستاد بحران خوزستان در 22 خرداد، ساعت پایان کار ادارات و دستگاه های اجرایی خوزستان در روزهایی که دمای هوای استان به بالای 49 درجه می رسد، ساعت 13 می باشد.

 

منبع: ایرنا خوزستان


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار