شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

فریب تبلیغات تلفنی برای فروش سیم کارت ها را نخورید!

روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت : در خبرها امده بود كه اگر از مشترکان تلفن همراه یکی از اپراتورها باشید حتما برای شما هم به کرات اتفاق افتاده که افرادی به عنوان نماینده سایر اپراتورها در جهت فروش شماره مشابه شما تماس گرفته و مژده داده باشند مشترک خوش شانسی هستید و سیم کارت هم شماره اپراتور مورد نظر را از آن ها خریداری کنید البته این پیشنهاد ویژه و فریبنده کم هزینه هم نیست و در صورت موافقت مجبور به پرداخت هزینه چند برابری خواهید شد.

بر اساس این گزارش طی روزهای اخیر میزان تماس هایی که گفته می شود از طرف نمایندگان اپراتور سوم با مشترکان همراه اول و ایرانسل گرفته می شود افزایش چشمگیری داشته و همین موضوع باعث واکنش این اپراتور شده است.

اپراتور سوم در اطلاعیه ای اعلام کرده است: رایتل تنها اپراتور ارائه دهنده خدمات نسل سوم تلفن همراه از مردم شریف ایران درخواست می کند به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی برای خرید سیم کارت های رایتل صرفاً از مراکز خرید مورد تایید این اپراتور اقدام نمایند.

روابط عمومی رایتل همچنین تاکید کرده است: قیمت سیم کارت های دیتا و اعتباری بدون احتساب مالیات ارزش افزوده 20 هزار تومان و سیم کارت های دائمی 120 هزار تومان است لذا درخواست پرداخت وجه بیش از ارقام اعلام شده از سوی فروشندگان در هر شرایطی غیرقانونی است.

در پایان با اشاره به برخی از تماس های سودجویانه برای فروش سیم کارت های رایتل به بهانه های چون اختصاص شماره های رند، شماره های مشابه شماره فعلی و شرکت در قرعه کشی ، رایتل از شهروندان خواسته شده که به هر گونه تماس برای واریز وجه با موضوعات مذکور پاسخ مثبت نداده و مراتب را در اسرع وقت به مرکز مربوطه اطلاع دهند.

لیست فعلی شوراها قطعیت ندارد

مهندس جولانژاد مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان هم به راوی گفت: لیست فعلی که در پایان رأی گیری منتشر شده هنوز قطعی نیست و پس از رسیدگی به اعتراض ها از سوی فرمانداریها و هیأت های اجرایی ونظارت، قطعیت پیدا خواهد کرد.

به گفته وی اگر در پایان بررسی اعتراض ها، در اسامی تغییری پدید نیامد، مراحل قانونی طی خواهد شد.

جولانژاد با تاکید بر اهمیت آموزش گفت: بنا داریم به اعضای شوراها و شهرداران جدید آموزش های لازم داده شود تا مشکلاتی که در گذشته موجب افت کاری شوراها شده است، به صفر برسد.

وی در پاسخ به این سوال راوی که تا چه حد تصور می کنید شهرداران فعلی و مدیران امور شهری تغییر کنند گفت: بالاخره با تغییر دولت، استانداران و معاونین و در مجموع کادر مدیریتی استان ها نیز تغییراتی خواهند داشت، اما به عنوان یکی از مدیران امور شهری اعلام می کنم که تا روز آخر، کارمان را با همان علاقمندی ابتدای کار انجام دهیم و دغدغه ای از تغییرات نخواهیم داشت.

شوراها برای تغییر شهردار عجله نکنند

روزنامه ی نورخوزستان: جولانژاد این را هم گفت که شاید بهتر باشد با توجه به لوایحی که نوشته شده و برنامه های در دست اجراء ، شوراها به مدت چند ماه شهرداران فعلی را نگه دارند و پس از بررسی عملکرد آنها چنانچه مایل به تغییر باشند، اقدام کنند.

وی تاکید کرد که اگر شوراها بخواهند در توسعه شهر وارتقاء شورا موفق باشند باید شهردارانی انتخاب کنند که توانمندی و شرایط لازم را داشته باشند، بعد تا آخر پای او بایستند و حمایتش کنند زیرا آفت اصلی شوراهای گذشته بی ثباتی در داشتن شهردار بوده است.

جولانژاد معتقد است اعضای شورا باید برای انتخاب رئیس شورا واقع بینانه و کارشناسانه عمل کنند و از بین خود فردی را که استحقاق و توان این کار را دارد، انتخاب کنند.

شوراهای جدید چه زمانی شروع به کار خواهند کرد؟

هر چند در پایان رأی گیری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نتایج شمارش آراء نامزدها اعلام و اسامی کسانی که رأی لازم را آورده اند، اعلام شده است اما امکان اینکه تغییراتی هر چند اندک در این اسامی داده شود وجود دارد. به این ترتیب که افرادی که رأی نیاورده اند اعتراض خود را کتباً و مستنداً به فرمانداریها اعلام کرده اند.

رضا نجاتی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در این باره به راوی گفت: اعتراض ها نباید براساس حدس و گمان باشد و قانون اجازه داده در صورتی که كانديدا اطمینان دارد که اشکالی در رای گیری آنها وجود داشته، اعتراض کند و هیئت های اجرایی و نظارت آَمادگی دارند تا به اعتراض ها رسیدگی کنند و اینگونه افراد مطمئن باشند حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

اینطور که نجاتی گفت در صورتی که اعتراض وارد باشد، پس از بررسی و تجدید نظر، ممکن است جایگاه دو نفر به طور مثال از عضو اصلی و عضو علی البدل جابجا شود که البته احتمال چنین موردی ضعیف است.

 

نجاتی تاکید کرد که قطعا دقت کافی برای سلامت رأی گیری به عمل آمده و درخواست این بوده که تا اطمینان پیدا نشده اعتراض نکنند زیرا در صورت مطمئن نبودن، وقت اعتراض کننده و فرمانداریها بیهوده تلف می شود. وی درباره تاریخ شروع به کار شوراهای شهر گفت: به استناد تبصره ماده 3 اصلاحیه مورخه 15/6/85 شروع به کار دوره چهارم شوراها، یک ماه پس از شروع بکار رئیس جمهور یازدهم خواهد بود.

 

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار