اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
رییس اداره میراث فرهنگی دزفول از برگزاری جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری دزفول برای نخستین بار خبر داد.
حجت‎الله آریایی‎نیا امروز سه‎شنبه 14 آذرماه 96 اظهار کرد: این جشنواره به همت فعالان گردشگری دزفول و با همکاری ادارات میراث فرهنگی، محیط زیست و شهرداری این شهرستان و نیز انجمن دزپارس از فردا چهارشنبه (15 آذرماه 96) همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق در خانه تاریخی تیزنو آغاز به کار خواهد کرد و به مدت سه روز نیز ادامه خواهد داشت.

او عنوان کرد: اجرای موسیقی سنتی و محلی و برگزاری نمایشگاه عکس و صنایع دستی دزفول از جمله مهمترین برنامه‎های این جشنواره طی سه شب برگزاری خواهد بود.

رییس میراث فرهنگی دزفول، معرفی این شهرستان به عنوان یکی از قطب‎های گردشگری استان خوزستان و نیز جذب سرمایه‎گذار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باتوجه به ظرفیت‎ها و جاذبه‎های قوی دزفول را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: در صدد هستیم که برگزاری این برنامه را در سال‎های آتی نیز تداوم بخشیم تا به واسطه آن ظرفیت‎های شهرستان به نحو احسن به گردشگران شناسانده شود.

او درباره برگزاری این جشنواره در محل خانه تاریخی تیزنو توضیح داد: خانه تیزنو به دلیل شرایط جغرافیایی مناسبی که در محله قلعه دارد و نیز به لحاظ معماری شاخص خود که تلفیقی از معماری دوره صفویه و قاجاریه است، بهترین مکان برای برگزاری نخستین دوره جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری دزفول است.

آریایی‎نیا در پایان پیش‎بینی کرد: باتوجه به برنامه‎های متنوع و تمهیدات خوب اندیشیده‎ شده، استقبال خوبی از نخستین دوره جشنواره شود. 

نخستین جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری دزفول از پانزدهم تا هفدهم آذرماه 1396 هر شب از ساعت 17 تا 23 در خانه تاریخی تیزنو واقع در خیابان ساحلی بالا، جنب مسجد قلعه پذیرای عموم مردم خواهد بود.

ایسنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار